|
|
|
|---|---|
pg_ice |
vad är original höjden på en M3 E36 från centrum på hjulen till skärmkanterna fram och bak? kan ni inte svaret så fråga publiken eller kör en 50/50 |
|
Vet inte avståndet som du söker men en M3 är ca 15mm lägre än original. Mätte på en E36 som står hos oss nu och den har troligen M-sänkning nu eller mer och det var 33cm fram och 35cm bak. Mvh |
|
| 330mm bak och 345mm fram | |
pg_ice |
tack Krika! blir till att fixa original höjd i morgon :) |
pg_ice |
Coopervickis: den har kilsänkning och är troligen bara sänkt fram original är alla M3or högre fram än bak om man mäter på skärmkanterna |
| pg_ice; har du också blivit originalfrälst? Sälj ditt avgas till mej då! :) | |
pg_ice |
det är mest en kul grej att testa originalhöjden. mycket slask och skit på vägarna så det borde ju spara underredet också :) iofs så har jag funderat på en annan ljuddämpare men då måste jag köpa en innan jag säljer den som sitter på. hör av mig om SS dämparen blir över :) |
| hur kan de komma sig att de är högre fram än bak? kan väl inte va någon fördel. bäst vägenskaper känns som om de vore riktigt låga fram o lite högra o svampiga bak så bakhjulen sätter sig riktigt bra. samt att man får minmal luft under bilen fram och maximal styvhet. | |
|
Aquilla; de är nog lägre fram än bak i själva verket också, för det borde vara som du säger. Fast i denna mätningen har det mätts från centrum på navet upp till skärmkanten... hjulhusen fram är nog större än bak pga att man gärna ska få ut hjulet och kunna svänga även om det dämpar. Det säger inte så mycket om "ride-height" egentligen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.