|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har problem med centralåset på vänster bakdörr. Först gick säkringen (samma som till elbakrutan), men nu är säkringen hel men låset fungerar ej. Jag har försökt mäta spänningen till låset, men jag har inte riktigt klurat ut hur det skall fungera. Tre kablar, blå/grå, svart och vit. Blå/grå och vit ger spänning vid låsning /upplåsning (en för varje). Men sedan funderar jag hur den svarta fungerar. Jag trodde att den skulle ha spänning (+) konstant? Men när jag mäter verkar den gå direkt mot jord? Antingen har jag inte begripit hur den fungerar (läs motorn trasig...) eller så har jag nån mindre skoj kortis.... (altså, om den inte har plus konstant utan går mot jord så måste den blå/grå växla mellan plus och jord...eller..öh..) Hur fungerar styrningen till låsmotorn, nån som har lust att hjälpa mig (hur jag skall mäta)? Jag hoppas det bara är motorn som är kass... =( Always Diesel | |
518i slow mobil |
Som du skrev, den skiftar mellan pluss och jord... Två riktad motor eller vad man kan kalla det... 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
Tack för hjälpen! Då "vet" jag att motorn med all sannolikhet är kass =( Törs man köpa den på skroten? Nån som vet vad den kostar ny/beg? Always Diesel |
|
|
Kolla den här länken: Länk "Fig. 12: Rear Compartment & Accessories (Cont.) ," Det borde hjälpa. //Peter |
|
järnet |
Jag köpte centrallås från www.bildelsdatabasen (eller något sådant tror jag den hette då). Fick en uppsättning perfekta delar till ett mycket överkomligt pris. Dessutom följde hela låskistan mm med, som jag i.o.f. inte hade någon användning av. Snabb leverans var det dessutom. |
| Jag köpte en på skroten och den har funkat i ett år nu utan problem. Kostar några hundra har jag för mig. | |
| Jag bytte min trasiga centrallåsmotor på höger bakdörr på 328:an, jag har för mig att den kostade runt hutlösa 750kr(en liten simpel elmotor med en plastkåpa). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.