AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.619

bakvagnsinfästning trasig e36

blev tipsad av en kompis till detta forum.. har en e36a där jag upptäckt att det ena fästet i karosseriet över bakvagnen som håller den högra främre bussningen gått av så hela bakvagnen vickar lite fram o tillbaka vid kraftigt gaspådrag. ser ut som nån försökt laga det förut med halvbra svetsning, men är en spricka där igen. är det nån som är kan sånna här saker här? verkar ju som man måste demontera både kardan, avgas, bakvagn o kanske tank för att kunna komma åt bra. någon som vet någon bra plåtnisse eller verkstad i trakterna runt östergötland som kan hjälpa mig? eller om de finns någon här som kan svetsa? blir väl bara värre om man kör vidare med det! verkar dock som många e46 fått problem med detta, inte lika många e36or iaf.

mvh
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
På en bil jag köppte för att skrota så var det likadant. De hade lagt en 3mm plåtbete och svetsat faan.
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Söker du på "lös bakvagn" eller liknande här på forumet så lovar jag att du kommer att hitta bl.a en topic med säkert 6-7sidor lektyr.
neej. hittade bara någon tråd som berörde e36. de mesta verkar vara om e46 som råkat ut för det oftare.

totten, hur höll det då? verkade det stabilt eller?
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Det var nog stabilt va ett helvette att få bort det. trångt och jävligt de hade nog kört med det i några 1000 mil tror jag. och jag körde ca 1kliometer med det utan problem.

Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Hallå
Jag hade likanande fel på en e36 cupé jag hade en gång. En bmw-verkstad här i stan ville ha drygt 10000 spänn för att fixa det, så jag åkte till en mek. som svetsade fast det för 800 i stället och det höll perfekt så länge jag hade kvar den bilen.
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.