|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Folke: Ja, det är som du säger, helt exakt är den inte:) Förra sommaren kopplade jag in min Navman Gps i bilen och aktiverade även digital hastighetsangivelse i Checkcontrollen. Gjorde precis som du skrev dvs. körde på en plan, raksträcka i olika hastigheter (högst var väl c:a 180km/h, dock i fint väder, med full uppsikt åt sidorna samt inga andra bilar på vägen). Den analoga mätaren visade mellan 5-10 km/h för "mycket" beroende på hastighet när jag jämförde med Gps:en. Dock skilde det bara 1 km/h mellan Gps:en samt checkcontrollen. (Därav mitt antagande ovan, fast inte helt korrekt förstås :) Tror nog att Gps:en är den man bör lita på mest, checkcontrollen kommer på andra plats och sist den analoga mätaren :) Jag tittar ju ändå på den analoga mätaren när jag är ute och kör men det var kul att kolla hur det förhöll sig. Dock om jag ligger och kör landsväg och vill använda farthållaren, brukar jag aktivera checkcontrollen och justera hastigheten efter den. Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.