AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
988

Hjälp med värdering av min 328 Coupe!

Tjabba! Tänkte göra ett försök att sälja min 328 Coupe -96:a pga. m3 köp. La ut den igår eftermiddag på blocket men har inte ens fått ett enda mejl än..
Ligger jag på tok för högt i pris tror ni? Jag vet att de är trögt att sälja nu men vafan nåt borde väl hända!

Här har ni länk till annonsen: Länk

Tack på förhand ;)
1 dag utan respons är nog inget konstigt i dessa tider. Du får nog ha lite mer tålamod.

Jag tycker dock att du behöver förbättra annonsen, tex skriva utrustningen (inte bara ha med utrustningslistan som bild), skriva vad det är för vinterdäck, vad du har för sommardäck/fälgar.

Personligen skulle jag också vilja veta om den har gått 19.010 mil eller 19.990 mil, även om det kanske inte har någon större betydelse. Dvs skriv ut exakt miltal.

Priset känns rent spontant som något högt. Men det är svårt att säga något om priset, det är mycket som spelar in tex rostsituation, skick/modell på fälgar och däck mm.

/// Erik
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du måste skriva ut utrustningen! Att ha en bild på tyska (som dessutom är på tvären) är inte så säljande. En bild på sommarfälgarna vore också vettigt, den ser lite ledsen nu med plåtfälgarna.

1 dag utan svar på blocket är ingenting dock

1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Att sälja bil kan ta ett par månader om man vill ha ut ett bra pris. För att du ska få snabb respons krävs ett pris på ca 30.000 kr. Då kommer folk höra av sig. Med nuvarande pris kommer det nog vara trögt. Tror det blir svårt att få över 40.000 kr, men strax under borde gå. Lycka till!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
med det priset måste du ha tålamod. Du måste titta runt och se vad köparen får för motsvarnde peng om man väljer ngt annat. 50 loppor ger betydligt nyare bilar med lägre miltal än en 13åring.
Sen är marknaden stendöd om man inte säljer riktigt billigt, då kryper klipparna fram ur sina hålor.
Sålde i fredags en passat-01 tdi kombi i kanonskick för just 50. hade annons ute sedan början av dec på 65kkr och var även då billigast på blocket, men inte ett ljud... inte ett mail. helt sjukt svårt nu.

/Christofer
Jag håller med föregående talare,

Priset är lite i överkant för att få en snabb affär (kanske för att få någon affär alls?), och en bild med svarta plåtisar på en bil av sådan karaktär som en 328 är inte skoj att titta på :(

Sen är ju marknaden mindre bra för begagnat just nu, och bilarna är ruggigt billiga överlag.

mvh
Jesper
jkarlsson89:

Det står att bilen är ny bes men vad blev resultat?

Bilder med sommardäck är att föredra?

Mönster på sommar/vinter däck

Historik före import?

Fungerar all elektronik?

Senaste service?

Var är bilen servad på Bmw?

Vilken utrustning har bilen på svenska alla kan inte tyska
Jag skulle nog också lägga in några bilder med sommardäcken (om dom är på lm-fälg alltså)... kanske satsa på ett par bmw-oringal sidokpår eller trycka dit några billiga från biltema.. typ Länk kanske.. :-)
Tack för era synpunkter allihopa! Får se vad som händer.. tjao!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.