|
|
|
|---|---|
| Undrar bara om de är nån vänlig själ som VET inte tror vet vad som händer med stereo/navin i min 330ci -03 när jag bryter strömmen...måste jag ha nån form av kod efteråt eller...å i så fall vart hittar jag den?? Några tips???? Tack på förhand... | |
|
E38, E39, E46 och E53 har alla samma navigatormoduler. Jag har testat alla utom just E46. Till dessa behövs / finns ingen kod när du bryter strömmen, såvidare du ej har kod inslagen normalt vid start av bilen. /Andy |
|
|
Bryter man strömmen på E36 så måste koden slås in till originalstereon. Vet inte hur det är på E46. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke: Med tanke på att du anger E36 så gäller det bilar utan navigator. På vissa av radiomodellerna utan navigator så krävs kod på tidigarenämnda modeller. /Andy |
|
|
Japp, det stämmer, ville bara lyfta upp att treserien haft kod innan E46 på originalprylar. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
En tanke, har du eftermonterat larm så kan det oxå stöka. Har ett Defa i min och det måste man oxå ha kod till om strömmen bryts. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Tackar, nej jag har inge eftermonterat larm så enligt dig så borde de inte uppstå nå problem?? Har du nån gång förlorat nån inställning eller har de varit nåt form av minne?? |
|
|
Vet inte vem du frågar men tar jag bort batteriet i min E36 så måste jag slå en kod både till originalstereon och det eftermonterade Defalarmet. Sedan så nollas all information i färddatorn, dvs. Förbrukningar, klocka, trippmätare mm. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.