AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.264

Inget ljud cd-växlare

lu
4
lunkan50
528iA 1996
Har en bmw 528iA med en business rds radio har monterat in en cd-växlare med bmw:s orginal kablage men inget ljud vad är problemet

mvh bernt

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Har du DSP?
Kan du byta till CD läge i stereon?
Snurrar skivan / går det att byta skiva?
Har du provat bryta strömmen efter installationen?

/Andy
lu
4
lunkan50
528iA 1996
Ja radion hittar cd. skivan snurrar den växlar skivor.Vad är dps?
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
DSP: En kraftigare förstärkare med olika rymd och klanginställningar samt equalizer. Dessa förstärkare kräver ytterligare en ledning mellan cdväxlare och radiomodul för att överför ljudet vilket sker digitalt.

/Andy
lu
4
lunkan50
528iA 1996
Nej någon sådan har jag inte man har kollat på bmw. chassinr
Pa
39
Pappseriet
540IA -02
740IA -99
540IA -94
Eftermonterade en CD växlare igår i en BMW 740-99. Den har nav,radio och tape. Två kablar, en power kabel med 3 stift, en audio kabel med 6 stift i "växeländan" och 10 polig i andra ändan.
Hade precis samma problem. Efter lite sökande på nätet visade det sig att flera hade samma problem, men inga svar fanns. Att systemet hittade CD:n, kollade upp alla CD-skivor och verifierade om de var läsbara eller inte, gjorde ju att man trodde att allt "nästan" fungerade.

Icke så. Power kabeln har tre stift, varav en implementerar seriell data länk. Dvs. om den fungerar, så fungerar alla funktioner ovan...

Audio-kabeln monterade jag, enligt anvisning, direkt i plugg X18126 som sitter fast i radion (längst in i vänstra, bakre hörnet av kofferten). Jag tryckte bara ner den i det tomma uttaget... FEL! Den går inte att trycka ner, därför att en liten blå "plast-hake" spärrar.

Man måste ta bort radion helt och hållet, ta bort hela pluggen X18126, plocka bort "plast-haken", sätta i den 10-poliga kontaken och därefter sätta fast "plast-haken" igen. "plast-haken" förhindrar att kontakten kan lossna. Därefter sätter du fast hela X18126 pluggen i radion igen och återmontererar denna.

Då fungerade det!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.