AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.067

Lackera bil på vintern?

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Jag har haft oturen att få bilen blästrad av en grusmaskin som jag passerade, med spridningen höögt inställd...
Vet redan att det kommer bli jättemycket problem med försäkringen och vägverket, men jag funderar på är när det väl är klart, är det smart att lackera delarna på vintern?

Rätt mycket skador, huv helt prickig, skärm, dörr, etc.
Är det dumt att lackera när det är så kallt? Tar väl rätt länge innan lacken härdar.

Och går det att flytta fram sådana saker till sommaren? Om jag får allt klart med försäkringsbolaget, kan jag skjuta upp arbetet till senare?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Fasen så trist!!!

Utan att vara lackerare skulle jag säga att det inte spelar någon roll.

Dom jobbar ju inomhus, iaf de seriösa ;-) och man ugnsbakar bilarna efter lack för att lacken ska härda och vara funktionsduglig direkt.

Om stenskotten blivit djupa är det väl risk för rost, om än väldigt liten, om man inte fixar snabbt. Tanke bara.

Nej, i din sits skulle jag fixa det bums. En bra lackfirma löser det där galant åt dig oavsett årstid.

Hoppas bara f-bolaget och VV är med på noterna. Du kanske hann med att notera lastbilens regnummer?? Kanske är lättare att "bevisa" att den var där just då och skvätte....

Lycka till!

Niklas

Fransosen
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Nej, håller på att bråka med VV nu, ett bra tips om någon råkar ut för desamma, är att ta regplåten på lastbilen direkt..

Låter bra om man kunde göra det direkt, tänkte mest att snö och is och -20 här i norr är dåligt för härdningsprocessen.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Du behöver inte oroa dig för härdningsprocessen, som sagts tidigare så lackeras bilarna/delarna i en lackbox som efter lackeringen värms upp och fungerar som ugn för att härda dom nylackade ytorna på några timmar.

Min bil
Länk
ni
9
nickebicke73
BMW 320 -01
vänder du dig till en lackeringsfirma så ska det inte vara problem, lackade min bil någon månad sedan, som nytt är helnöjd.

den firam som gjorde det då hade någon kampanj på att dom bjöd på självrisken på vagnskadeförsäkringen, prova med dom om de har kvar erbjudandet.

Autocare i haninge 08-4485450
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.