|
|
|
|---|---|
|
Hej! Helljuset höger fram slocknar aldrig. Har letat i forumet och sett att det oftast är en effekttransistor som pajjar. Har letat på nätet, men ingen jag hittat har den hemma. ca 3-4 veckors lev.tid :( . Är det nån som sitter på en BTS426L1 tro? Köper den isåfall gärna. Eller om nån kan tipsa om en ersättnings. BMW 528 -96 | |
|
Hej! Har du kollat med Fiddes Garage.org,finns på "Blocket" i Jönköpings Län. Har köp delar med han fungerade bra. Jenza |
|
|
Hallå! Har fixat felet själv :)) Hittade ersättningstransistorer för 16 spänn/st!! Var iofs tvungen att höpa 5 st, men det gjorde inte så mycket, he he. Känns härligt att ha sparat in flera tusen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bra jobbat och var hittade du då dom ? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso! Hittade dom på Länk Kan kolla vad dom hette exakt om du vill. Hade i princip samma specifikationer som dom gamla. \\Hasse |
|
|
Var det svårt att byta? Har nämligen exakt samma problem på min 528.. Fick tag på en transistor idag på ebay får hoppas att det är rätt när den väl kommer fram. Beställde en från mouser.com och det blev fel.. Lite surt faktiskt.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se gör det själv avdelningen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det var ruggit bra med "gör det själv" avdelningen! Utan den hade det inte gått. Man får bara vara noga med lödningen. Nån som vet vad dom andra transistorerna är till för? Tur att det var just höger helljus som hade pajjat, eftersom det var just den som var med i guiden. mvh Hasse |
|
|
Ljusmodulen betjänar samtliga yttre lampor på bilen. Det sitter både enkla och dubbla effektkretsar (med 5 och 7 anslutningar) för alla de olika förbrukarna. FP |
|
|
Hallå grabbar, jag har samma problem med min bil. Nu har tydligen BTS426L1 utgått från rsonline också. Någon som har förslag till ersättare? |
|
|
Det finns säkert ekvivalenta kretsar. RS har t.ex VN750 (445-541) som har i stort samma specar. Samma kapsling osv, men jag har inte själv testat den. FP |
|
|
Tjena! Men du DDD fråga VictoryTilly han beställde ju några extra.. Min ljusmodul funkar hur bra som helst nu =) Han drog av 5000 på priset när jag köpte bilen och det kostade 100 spänn att åtgärda de... =) |
|
|
Vågar man prova? RS svarade mej att de inte har någon ersättare till den just nu. Men det kan väl inte hända något annat än att det inte funkar? ;) |
|
|
Tror inte RS går ner i detalj och jämför tekniska data för alla sina komponenter, jag skulle nog våga prova. FP |
|
|
Hej! Jag satte in en VN750 och den funkar hur bra som helst. Hasse |
|
|
Hej igen, Efter folkes tips så beställde jag 5st VN750 från rsonline 220kr inkl frakt. Jag tog hjälp av en tv-reparatör med lödningen. Att försöka löda själv verkar mycket svårt om man inte är proffs. Allt gick ganska bra förutom att det var lite obehagligt att bända på alla transistorerna för att få bort kylflänsen. Tack för ett otroligt bra forum p.s. folke <--- kung |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.