AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
757

HJÄLP BENSINPUMPSRELÄ!

jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Försöker febrilt få tag i ett bensinpumpsrelä med 11 stift till en 635 -80. Det är ett dubbelrelä. Saknar detta och vet dessvärre ej Boschnumret.

Samma relä sitter enl BMW på alla E23, E12 528 och 535 samt vissa e24. Ett betydligt vanligare relä med 13 stift har jag, men det är tyvärr fel typ (ser dock exakt likadant ut förutom stiftantalet).

Vet någon Boschnuret? Har någon ett sådant relä till salu?
jo
972
johnor
Är det verkligen ingen som har någon aning om vilket Boschnummer detta relä har eller möjligtvis ligger på ett sådant relä?
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Hej.

Kikade på ETK'n. Hittade BMW's reservdelsnummer men tyvärr inte något Bosch nummer. BMW nummret är 13 63 1 273 139.

Mvh Pontus N.
jo
972
johnor
Stämmer alldeles precis, men hur får man tag i detta relä? Ringt som en tok idag till hur många som helst utan resultat.

BMW:s service är lika med noll då man frågar om de kan ta fram Boschnumret, det måste väl ändå finnas någonstans för de utgår ju från detta då de sätter sitt interna nummer.

Tacksam för all hjälp.

/Johan
Boschnummer kan du hitta här: Länk
Det är bara att knappa sig fram i menyn.
Kolla med Dieter Dammer sen också som jag sa vid Brostugan.
jo
972
johnor
Tackar så mycket, nu har jag Boschnumret iallafall, ett steg i rätt riktning.

/Johan
jo
972
johnor
Yes, enligt Bosch är reläet med 13 stift ett ersättningsrelä för det med 11 stift!!!!!!!! Inte undra på att det med 11 stift är omöjligt att få fatt i.
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
borde inte 7-serien modell äldre ha samma?
de finns ju i drivor på skrotarna..
jo
972
johnor
Enligt Bosch så tillverkades 11-stiftsreläet endast mellan 06.78-08.79, vilket innebär att det finns på bilar med L-jetronic under dessa år. Enligt Bosch skall 11-stiftsreläet vara ett ersättningsrelä till det mycket vanliga 13-stiftsreläet som kom 09.79 och upphörde 08.81.

Jag ringde BMW:s tekniska avdelning för att få saken bekräftad coh fick till svar att dessa reläer INTE ersätter varandra? Vem skall man tro på?

Varken Bosch eller BMW kunde få fram ett kretsschema för de två reläena för att på så vis verifiera att anslutningsstiften har samma funktion (de har olika nummer).

Boschnumret till det relä som har 11 stift är 0332514105.

Jakten fortsätter.
Et
6
Etnavs
BMW 740 -97
Har ett sådant relä om du är intresserad.

mvh
Per

www.ecp.nu
jo
972
johnor
Klart jag vill ha ett sådant.

Ring mig på 0709/957 567 ifall du inte har fått mina mail
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.