|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med mina dörrlåskistor på sjuan nu när det är kallt, antingen kan man inte öppna dörren, eller så kan man inte stänga den utan att den bara studsar tillbaka utan att haka i...smått irriterande...det brukar släppa när bilen blivit varm, men det börjar bli jobbigt att klättra in genom typ höger bakdörr varje morron... Dessutom verkar innerbelysning och även larmet ha börjat strula i samband med detta, sitter givaren inne i låskistan på nåt sätt? Har prövat att smörja med PTFE-spray imorse när jag äntligen fick upp dörrj**eln...det verkar iaf som att det är inne i låskistorna det strular, hade av dörrsidan och vajern från innerdörrhandtaget löper som den ska... Det är alltså inte låset som strular, utan själva låskistan, om jag kanske uttryckte mig lite otydligt... Någon som har några idéer? Tacksam för svar på denna! | |
|
Kan bara lägga till att jag har precis samma problem! |
|
|
samma visa varje vinter : / man har blivit van nu att kliva in i bak å sen trazan apansson över till fram : P . Alltid till grannens förtjusning med ett svagt fnissande //bosse |
|
|
Samma här, blev galen imorse! Gick inte att stänga passagerardörren, försökte värma med handflatan, och pillade och trixade, tillsut gick det. Har köpt 5-56 på lunchen, hoppas att det hjälper tills nästa gång. //Johan |
|
|
5-56 funkar inte, för mig iaf. Torkar ut tillslut och felet kommer tillbaka. |
|
| ...skönt (...nåja) att man inte är ensam om problemet i alla fall, men det är ju icke desto mindre irriterande...har smort mina med PTFE-olja idag, ska utvärdera det och rapporterar om hur det funkar! | |
|
Jag har haft problem tidigare år, men i somras smörjde jag med REJÄLT med crc5-56 och det verkar faktiskt som det hjälpt. Låset har inte krånglat alls i vinter, men förr om åren vill låskistan inte "klicka fast" när man stängde dörren. Fick ofta hålla i dörren nån kilometer, innan det blivit varm nog så att det klickade. Har iofs hört att det ev skulle bero på något slags konstruktionsmiss i e38/e39, att plasten i något höljse skulle vara för tajt, så att när det blir kallt drar den ihop sig så att låset kärvar.... Det är dock hörsägen, jag är inte säker på den uppgiften alls.. |
|
|
Har haft precis samma problem tidigare, Värm med varmluftspistol in i dörren där det hakar i karossen( själv värmde jag tills gamla oljan började ryka...), ös på med vapenolja som tål -50 grader, öppna samt stäng med handtaget några gånger så skall problemen vara lösta. Pratade med bmw angående detta, dom sa att det är vatten som kommer in då låsen blivit gamla och att man måste köpa nya..... Gjorde detta före jul och nu fryser inga lås eller dörrar mera även fast det varit nedåt -15 grader i bland. //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Kan nämna att precis samma problem finns på E32 och E34. BMW borde ha lärt sig när de konstruerade E38/E39 mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Nu när det är mildare väder passar jag på att koppla in kupevärmare så jag ska slippa apa mig in i bilen genom bakdörrarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.