AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.606

problem med navigation idrive

Hej!
Jag har en bmw 320i med idrive pro navigation, och har köpt en uppgradering av DVD (fick lämna ifrån mig min gamla DVD). Efter att jag köpt skivan (utomlands för att den nyaste inte fanns i sverige än) och använt den några dagar får jag läsfel med jämna mellanrum. Det går att stoppa in DVD och påbörja resan, men efter ett tag (ibland 2h ibland 15min) ballar skivan ur. Ibland får jag meddelnaden "stoppa in DVD i spelaren".

BMW verkstan säger att det kan vara fel på spelaren och att jag ska lämna in den för kontroll (1800:- /h), men det kan väl vara fel på skivan eller?
Hur skulle ni göra för att vara säker på att det inte är något fel på skivna och att jag slipper att först lägga ut 2lax på en uppdatering och sen för en felsökning. Verkstan vägrar att kontrollera skivan samt vägrar att "låna" mig en skiva så att jag prövar denna med mitt system....

tacksam för svar,
/manekin
3M
718
3MW
E36 Ti
jag hade åkt till bmw och "provkört" en bmw av samma modell och lånat skivan i två timmar för att kolla. funkar det då vet du att det är skivan men får du samma problem som innan, ja då ska du felsöka. lycka till =)
Al
4
Aliaseast
120D -05
Jag har professional med idrive i min nyinköpta 120d -05. När jag köpte den hos bilhandlare noterade jag samma fel som du skriver om. Lämnade sen in bilen för felsökning hos bmw och dom hittade inga felkoder och kunde inte göra något, eftersom döm om min förvåning: naven funkar när dom provade. Har haft bilen i 6 veckor och naven har funkat kanske 2 timmar totalt. Men nu verkar den ha fått nytt liv bara genom att bmw läser lite felkoder. Skivan jag har är 2009-2. Skulle vara intressant att höra om och hur ditt problem har löst sig. Min konspirationsteori är att det är nåt fel på den skivan men bmw vill inte att det ska komma ut till allmänheten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.