|
|
|
|---|---|
|
Har funderingar på att sälja bilen då en (förmodligen) kommande flytt gör att det tidsmässigt passar som bäst nu. Ge lite feedback på det kommande annonsinnehållet samt prisbilden... kort uteblir men skicket invändigt, utvändigt samt maskinellt är topp! Rubrik: BMW 520i Executive sv-såld, M-testad, besiktad & skattad -96 Annonstext: Mycket välvårdad, såväl invändigt som utvändigt – mycket bil för pengarna. Ett av de sista exemplaren som lämnade produktionsbandet. Väl servad & god historik 4 tidigare ägare Dokumentation medföljer i pärm! Info: Modellbeteckning: e34 Slutsiffror chassinr: GH17845 Regnr: EBA150 Mätarställning: 183** Färg: Oxfordgrön metalliclack Svensksåld Nybesiktad Skattad Originalutförande Servicebok (väl ifylld) Motor: M50 m. vanos (bättre vrid/lägre bränsleförbrukning) 2 liter, 24 ventiler, kamkedja 150hk/196Nm Utrustning: Servo AC (kyler bra!) ABS Airbag (förare) ”Lilla” färddatorn Farthållare El-hissar El-speglar Dimljus Sommar- & vinterdäck i gott skick C-lås m. fjärrstyrt originallarm CD-stereo m. MP3-funktion Klädsel i flockvelour Velourmattor Instegslister Spoiler & sidokjolar i bilens färg Ädelträ i inredningen Elvärme i speglar, lås & spolare Förvaringsnät i bagaget Yttertemperaturmätare Ett urval av utförd & dokumenterad service: Olje- & oljefilter (Castrol helsyntet) – 08 Yttre motortvätt - 08 Bromsvätska - 08 Bilstein motordialys (invändig motortvätt) samt olje- & oljefilter (Castrol helsyntet) – 07 Luftfilter - 07 Nya bromskivor & belägg på samtliga hjul samt handbromsbackar - 07 M-testad hos Motormännen i Mölndal, Göteborg (dokument medföljer) - 07 | |
| 20 KSEK +/- 5 KSEK | |
|
Säger samma sak: 20 KSEK +/- 5 KSEK. Rostläget? |
|
| Precis som Erik säger så är rosläget avgörande. Tror på 22.000 kr +/- 2.000 k om den har klarat sig bra från rosten. | |
| Finns ingen ursäkt för att inte ta med en bild om du inte ska annonsera i lokalblaskan av nån anledning? Ska annonsen ut på autopower och blocket är det bild som gäller. Annars förlorar du hälften av köparna direkt. | |
|
Ok, ja det är ju inte drömläge för bilförsäljning just nu... Hamnar förmodligen kring 25-27 som utgångsläge. Bilen är helt fri från rost så när som på bakluckan vid skyltbelysningen. |
|
|
DavidT86: Självklart skall det upp bilder i annonserna (så många som möjligt)! Det jag menade var att jag tyvärr inte kan visa några bilder nu innan annonseringen, vilket kanske gör bedömningen något svårare. Ang. upplägget för annonsen, något jag missat? |
|
|
Då du efterfrågar kritik gällande annonsinnehållet och dess formatering, har jag enbart att anmärka på "besiktad" - läs "besiktigad". Vidare, finner jag det relativt överflödande att nämna motortvätt, byte av bromsvätska och filter, etc. Kanske det går att sammanfatta samtliga byten/åtgärder under en och samma term..? Men på det hela taget en mycket väldokumenterad annons som jag uppfattar som seriös! Lycka till! |
|
|
Varför skulle inte "besiktad" fungera lika bra som "besiktigad"? Det ligger varken stavfel eller fel på betydelse i det. Men klart man kan ändra om det ser slarvigt ut. Det finns mer åtgärdat än det jag nämnt, men tänkte framför allt på sådant som brukar gå under servicepunkter. Förslag på term? :) Tack för kritik! |
|
|
Oj, det var verkligen inte min mening att du skulle ta illa upp - jag uppfattade ditt inlägg som att du efterfrågade hjälp men det kanske inte gällde formateringen..? Angående "besikta" och "besiktiga" så är båda verb, mkt riktigt, korrekta. Däremot är besikta mer förekommande bland myndigheter, däribland SBP och dess utövande men det är naturligtvis lika korrekt att använda sig av båda - det är väl bara jag som har svårt för "besikta" av ovan anledning. Gemensam term angående de serviceåttaganden du vidtagit... Om du inte finner "service" givande, kanske du kan få lite hjälp av serviceboken..? Tack och bock, |
|
|
Nej, jag tog inte illa upp men blev fundersam om ordvalet. Fler åsikter ang prisbilden. |
|
|
Som sagt, bild är ett måste. Vet en E34a som låg ute i 2 månader på Blocket utan bild. Blev såld till ett kraftigt underpris och kom ut på annons av köparen efter en vecka med bild och blev då såld på några dagar! Min bil Länk |
|
| Läs om tråden så framgår det att jag har för avsikt att ha flera bilder i annonserna, men att de uteblir för bedömning i denna tråd. | |
Scheckheft |
Tycker att utgångspriset är ok. Nämn gärna att bilen har executive-paketet.Hur ser det ut med rost runt tanklocket, nedre delen av dörrarna? Är vattenpumpen bytt? Om ja, nämn detta. Bra bilder till annonsen så kommer bilen att bli såld. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.