|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Tjenare allihopa här på autopower :). Jag har kikat runt hur mycket som helst på alla olika trådar om våra kära 318is e30. Men tyväär har det inte hjälpt mej med mitt problem, har försökt nu ett bra tag o hitta en bra tysk/amerikansk eller kanske med lite tur en svensk hemsida där jag kan beställa ventillyftare för kanske en billigare slant än 300kr/st. Blir ju en saftig nota om man ska beställa 300x16. Hoppas någon av er beställt lyftare till din 318is o kanske har ett bra tips på affär/internet butik som man kan beställa ifrån. Eller möjligen en topp som ligger med fräscha ventillyftare o ventiler som du inte har användning för och man kanske kan köpa för en slant. MVH Fredde | |
|
Ingen aning om vad de kostar faktiskt, men du kan ju kolla med Länk Har alla lyftare gett upp för dig? |
|
| Här ett förslag till. Länk | |
|
Hur tar man reda på vilken ventillyftare det är som är paj. Det enda jag hör är att min motor låter konstigt de första 30 sekunderna när den stått länge särskilt när det är riktig kallt ute. Så fort ventillyftarna är fyllda igen så är det bara att köra på. E |
|
|
Tjenare Tjenare. Tack för svaren :) hörde av mig till en av länkarna jag fick där. Får se om dom har något bra pris :) Någon annan som har bra tips på hemsida lr dylikt? Det är nog inte alla ventillyftare som är slut. Bara hört det att det ska var knivigt å se vem som är det så tänkte att kanske bäst o byta allihopa :) MVH Fredde |
|
|
Hej koed.dk har mycket grejer, bl.a. lyftare. Mvh Simon |
|
|
Tackar Tackar Simon. Tyväär hade de inte till is. utan bara i =P. Får fortsätta mitt sökande. MVH Fredrick |
|
|
Enligt Realoem (318is -90) Länk så är art nr 11321734341 Söker man på detta nummer får man fram att följande bilar har samma: Länk Verkar alltså vara M50 & M60 motorerna som har samma lyftare. __________ |
|
|
Visst har dom lyftare till is:en också :) Länk M42 : Ventilløfter, hydraulisk www4985 DKK 105,00 / DKK 131,251 Mvh Simon |
|
|
Ahh, weeman tusen tack :) riktigt fin hemsida det dära du =) Simon , oooh där så jag ja =) är lite småblind såhära på fredagen när man slitit ut sig i en vecka =D dem var billig. ska nog helt klart beställa ett "gäng" =D tack så mycket allihopa =) "Bocka" MVH: Fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.