AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.951

Vad har ni satt dit för roligt på era M5 e39?

Sida 2 av 2
54
138
540E34
Seat Leon Cupra 5F DSG -14
Skivorna i sig är ju ventilerade.. Ang rätt eller fel. Bromsarna fungerar ju oavsett åt vilket håll slitzarna pekar..
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Ja. Har kollat litet runt och sett skivorna monterade med slitsarna åt båda hållen. Spelar kanske ingen större roll.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Saxat från StopTechs monterings anvisning:

Be sure the rotor assemblies are on the correct side of
the car. Reversing the rotors will severely decrease the
cooling capacity of the system. The vanes inside the
rotor should lean to the rear of the car on the top side of
the rotor. The rotor hats are labeled.
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Yep. Därav mitt svar fr 10.28. Vet inte om det är skillnad i konstruktion mellan Brembo o StopTech.
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
vet någon om hur man exakt monterar in en kofiber läpp? Är det värt att låta en bilverkstad göra jobbet. Eller är de så pass lätt att man grejar det sj?
Visa användare
182
Delonge
M5 -90
M5 -02
Svarta njurar är den enda "stylingen" jag har på min häck :)
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag överväger ett chip från Turbocenter i Stockholm.

Vet inte om jag är gubbsjuk på tidiga dagar, men i mina ögon är en BMW mest tilltalande i originalskick.

MVH
Martin
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
En del blir det tidigt andra aldrig...
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
540E34:
Har nu kollat upp monteringsanvisningen för mina Brembo Gran Turismo bromsar. Och. Du har fel! Bromsskivorna sitter rätt monterade. För att citera Brembo:
It is a popular misconception that that the slots or drillings in a disc determine the direction of rotation. In truth, for an internally vented disc, the geometry of the vanes dictates the direction of rotation.

Sen följer en teckning som visar hur bromsskivan skall monteras i förhållande till rotationsriktningen på hjulet och, sorry, mina skivor sitter som dom ska.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
easy rider: Nej strikt orginal är det som gäller - har blivit gubbe nu :-)

funderar på E39 orginal-aero och 520d märkning :-)

fast nee - kanske inte superstrikt..... blir det ändå....

Custommania kit är till salu iaf. pga. Porsche projekt (lite smidigare banbil än E39 trots allt)
Har ni sett E39 M5:an med Supra MKIV motor och singelturbo? 542hk på bakhjulen=) Finns tråd om den på m5board.com

Stephan
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
540is: Gubbe hahaha. Kom igen när du är lika gammal som jag.
Ojdå strikt original. Ja hade ju otvivelaktigt blivit bra mkt billigare än grejorna man köpt till M5:an.
Har sett o läst om Supramotorn. Ja,ja.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
strikt orginal - utseende - menar jag då :-) i övrigt skall det pillas på det mesta .-)
Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
Jag har inte satt dit någonting på min men några av de förra ägarna har monterat följande på min:

-Hartge-metallpedaler (riktigt sköna och snygga)
-Facelift bak och fram
-Rostfritt sportavgassystem av okänt märke (perfekt avstämt muller och aldrig störande på långfärd)

...funderade att sätta dit ett litet diskret Nürburgring-klistermärke (bara banans linje) på bakluckan men hejdade mig. Gillar att min bil inte har något M5-märke där bak, så rent och fräscht.

Min M5:a heter Carbonhesten

///Motorsport
BMWCS medlem nr. 07078
Jag har bytt till hybrid-TVmodul samt bytt ut samtliga högtalare. Röststyrningsmodulen bytt från tyska till engelska.

MVH

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.