AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.251

135i Coupe några småfel

Ka
12
Kalle71
BMW 135i -08
JB3 2.0
Har haft bmw 135i några veckar och tycker det är en ren glädje var gång jag startar den.

Men det är några småfel som jag undrar om någon annan har och om ni har fått dom fixade ?

1. Det skramlar i passagerardörren när man kör på lite sämre vägar.
I min gamla bil så skramlade det inte på samma vägar och det var ändå en billig peugeot.

2. Värmen i cupén blir ganska hög även om man ställer in en 18-19 grader så går den över 20 grader efter en stund & med dagens väder så borde det inte vara några problem med att få det svalt i bilen !

Det finns garantier kvar så det bör inte bli ett problem, men ändå nyfiken om någon har samma problem ?
Min 120d hatch skramlade i båda bältespännare, högerdörrsida och i mitten av instrumentpanelen. Bilen har varit inne pga detta flera gånger, sist tappade jag humöret helt och var nära att lägga in en insändare i automotorsport med fler.
Alla dessa problem är nu väck. Återkommer problemen igen så kommer jag åka tillbaka igen tills dom lär sig att göra bilar.

Mest sur blev jag över att BMW tyckte att lite skramel är OK. Men till sist fixade dom det. jobbiga var att jag fick ligga i som bara den för att dom skulle göra jobbet och fixa det även då bilen nästan var ny.
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Hej, har sett någon tråd här i forat om trög reglering tempen med klimatorn och jag bävar själv för sommaren. Kör med dottershunden ibland och det blir svalt o rått nu på vintern i alla fall i kupen om jag har den på typ 17 gr.

Har inget skrammel i mina dörrar vad jag hört hittills.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.