|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med 2 st. framstolar i min E34a. Köpte stolarna för några veckor sedan och då såg dom väldigt fräscha ut men var ganska dammiga så jag tog BMW original läderrengöring och läderlotion på stolarna och nu efter det ser stolarna lite torra ut och som att dom "tappat lite färg" ungefär. Ganska svårt att förklara - men hur ska jag göra för att stolarna ska bli glansiga och fina igen? Min bil Länk | |
|
Gå på med läderlotion igen? __________ |
|
|
Alla goda ting är tre... En schinnstol behöver smörjas vår och höst var år, har det inte hållts efter så får du gör jobbet. Dock så är det väldigt tacksamt när man är klar. Mvh Asken |
|
| Jag körde med en ordentlig skinntvål, torkade rent, putsade med slippapper där det behövdes. Fortsatte sedan med färgtoningen. Avslutade med ett ytskydd. Är det riktigt torrt kanske du ska gå på med en ordentlig preserver. BMW har bra produkter men det är "konsumentprodukter", inte proffsprodukter. Lycka till! | |
|
Har behandlat stolarna med läderlotion från BMW 3 gånger nu sedan jag köpte dom och dom verkar bara må sämre av det! Kan det stämma? Vad ska jag göra? Dom var mest skitiga när jag köpte dom men inte så här "gråa" och torra. Vad har hänt och hur ska jag fixa det? Min bil Länk |
|
| Skinn som inte behandlats på flera år kan vara svårt att få ordning på. Man måste behandla flera gånger. Prova gärna något annat märke, t ex Gliptone, Meguiars, Lether Master. | |
| e34brilliant, har du en mailadress så ska vi se vad vi kan komma fram till? | |
|
MikaelE60: e34briliant@hotmail.com Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.