AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.231

Ska man köpa en BMW 530i E60 -04 H&R sänkning & AC Schnitzer dämpare

Hej,

Jag funderar på om jag ska köpa följande bil eller inte. Kan någon ge mig goda råd om vad som är bra/dåligt. Jag är lite fundersam om komforten och originala motorljudet har kompromissats av modifieringen. Jag har inte testkört den pga att det är för långt ifrån.

Normalt föredrar jag original men jag föll för denna bil. Jag kör idag en XC90 D5 Sport -08 bara för att ge er bakgrund. Jag har alltid haft ett svagt hjärta för BMW och vill förverkliga drömmen utan att bli besviken. Kravet har varit 530iA M-sport paket i en E60 kostym.

Här är länken till annonsen:
Länk
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Den såg jäkligt fin ut.
Men om det förstör komforten är en individuell fråga.
Många har väldigt känsliga öron när det gäller avgasljud. Så fort det låter lite så tycker dom det är skit.
Det är samma sak med sänksats. En del tycker det är jättebra och andra tycker det är skit. Stötigt! brukar det låta.
Frågan är hur du själv är.
Tycker du om sportighet och gillar när det morrar lite så varför inte?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Alldeles för mycket pengar för en 04:a med eftermonterat M-aerodynamikpaket.

___
//Ulf
Tack JR och Programmer. Ni båda har poäng. Jag har lekt med båda tankarna och är nu någonstans mitt emellan. Priset går att diskutera men jag tror max 10000-15000. Sedan är frågan om det skiljer sig mycket från en originell M-sport körmässigt?

Jag antar att det är svårt att besvara frågan ovan utan att provköra den. Körkänslan är ju alltid individuell och jag vill ju vara så BMW originell som möjligt eftersom BMW håller det de lovar "körglädje". Med modifieringar kan det bli en helt annan sak än vad BMW teknikerna har i åtankarna.
ol
88
olemi
530iA -04
Hej: Tycker också bilen är grymt fin, men du borde kunna diskutera ner priset lite mer, kolla vad den är värd i "gröna" listan först.(säkerligen långt under utsatt pris)
Iv
60
IvanDK
BMW 520D M-PKT F10 - 2011
Hej!!
Jag äger idag en BMW 530ia 2005 med Mpkt sv-såld ett omodifierat exemplar och går lite i säljartankar (till ett mycket bättre pris)vill du veta mer så skicka ett mail till mig ivandk@hotmail.com
Gränsen verkar gå vid 260-265 tkr för säljaren vilket jag fortfarande tycker för dyrt för en 530iA med eftermonterad M-paket.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

här har du en till betydligt bättre pris, är iof en 525...
Länk

Priset som begärs för 530 är ca 40 000:- för mkt.
Om du vill få en bild av vad du skall betala så gå in på:
www.bilpriser.se

Att tänka på är att det är köparens marknad.

Lycka till!
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Autowåx i Karlstad hade en e60 530ia -03, 8000mil, riktigt kanonskick, inget M-paket men annat godis, som ex komfortstolar. Men den försvann som en avlöning innan jag bestämde mig. 100' till för en årsmodell nyare plus lite mer plast fram och bak, dessutom privat? Tack, men nej tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.