AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.361

front e46 sedan?

np
87
nplus
330i lim
då var man ut första dagen idag med sin nya bil..
gled in i en snödriva... knöcklade till fronten... (hurra!!)

såeee...
någon som råkar ha en e46 front till en sedan liggandes?
J.B
Kolla blocket och även här på autopover , har sett flera som säljer e46 frontspoilers orinal ..

J.B

Länk
np
87
nplus
330i lim
mm såg väldigt många till e36 på powerbörsen här.

men ja funderar på en sak. nån snubbe nämnde nån gång att en e46 coupe front skulle passa till en e36 coupe.

är dom så lika o är det lika för sedan? :S (iaf tidiga e46 modellerna ??)
Mr
32
MrLynx
330Ci M-sport Facelift -03
Så vitt jag vet så är coupen bredare ( samt längre och lägre ) när det gäller e46. Därför så passar nog bara en sedanfront på din bil.

Coupéfront passar på sedan och vice versa när det gäller E46. De ser olika ut, men passar alltså perfekt. Det har man sett otaliga gånger. Speciellt eftermonterade M-stötfångare brukar hoppa mellan sedan och coupé kors och tvärs. :-) M3-stötfångare passar dock inte.
Mr
32
MrLynx
Frågan har varit uppe tidigare.
Länk

Mr
32
MrLynx
Ännu en länk som säger samma.
Länk

Det kanske är något med bromsluftkanaler eller något som inte stämmer då? Det har jag inte koll på. Det är i alla fall inte så att bredden skiljer. Passformen på det man ser är perfekt.

Jag vill dock inte rekommendera att sätta coupéstötfångare på sedan och tvärt om. Jag tycker det är fult med delar som inte hör dit. Jag ville bara påtala att det går. :-)
Mr
32
MrLynx
Jag har läst någonstans här på forumet om en som köpte en coupe'-front till sin sedan. Den passade inte för den var för bred så där blev en glipa på någon centimeter på var sida, han blev inte glad när han upptäckte det....
Jag tror inte att det är speciellt lätt att korta ner en sådan.
Jag har även läst tidagare att där inte finns någon karossdel som passar mellan coupe'/cabriolet och sedan/touring. Det är två helt olika bilar. Det enda som man tydligen ska kunna flytta över är luckan till handskfacket och ett par andra detaljer i inredningen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.