|
|
|
|---|---|
|
Hej! Innan vintern rev jag ner m20b23 motorn för att renovera den med packning och kamrem osv. Men jag glömde att markera upp inställningen på kamaxel hjulet och "botten" hjulet. För att sedan matcha markeringarna. Jag köpte haynes boken och kollade, men dem beskriver bara på m20 motorn som har fördelaren fram på motorn. På min är den på sidan. Det står lite om att man ska ha första kolven i ÖD läge och rotorn ska peka mot 1 ( tändning för cylinder 1 ). Och så står det hur man ska ställa in kamhjulet på m20 motorn med fördelaren där fram. Inget om den m20 motorn som har fördelaren på sidan. Kan någon hjälpa mig med att ställa in motorn korrekt? Bra länk osv. Mvh Björn | |
|
Kan du inte kolla på hur ventilerna står. för om du ställer 1:ans cylinder i ÖD så sak ju ventilderna till dena vara stängda för att sedan öpna insugsventilen till cylindern. bode gå att fixa det hållet. eller är jag helt fel ute? |
|
|
Jo du har nog rätt. Ska testa det eller så tar jag ett kamdrev från en 325 eftersom haynes har förklarat inställningarna på dem och när jag ställt in så byter jag kamdrev sen. Och vrider rotorn så den pekar mot 1 cylinder tändningen. Kan man göra så om man utgår från att 1 kolven står i ÖD läge? Risken finns kanske att man missar en kugg, men då är det väl bara att plocka av och se till så den kommer i rätt "kugg spår" Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.