AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.151

Värdering av e34 540ia-93 inför försäljning

Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Kommer som det ser ut att börja plugga i höst, så tyvärr ser det ut som om 540in måste bort.
Tycker priserna på 540 som vanligt är mellan himmel och jord, så tänkte höra efter vad ni har för syn på värdet.

Det är en daytonaviolett -93a sedan med automat, vanliga svarta skinnstolarna med armstöd, stora kliman, stora datorn, taklucka, skisack, elrollo i bakrutan, avtagbart drag, vita blinkers runt om, diskreta hartgekjolar fram+ bak(ser nästan org ut)+ tillhörande vinge. Bilen är sänkt med okänd sänksats, men är låg och stabil. Fälgarna är nyrenoverade och svartlackade 18" Brockfälgar med nya 265or bak. Sitter sportavgas på med supersprintdämpare och öppet filter(har insatsfilter liggande också). Fartspärren borttagen och ev chip. Kollade oljepumpsbultar och bytta plaskulor+ genomkollad låda med ny olja.

Stereon består av 6.5" focalkit fram, 6´9or bak och dubbla fanatic 10" i bagaget. Allt drivs av ett Magnat steg, Pioneer Hu.

Absolut ingen rost och lacken är Perfekt(finns ett stenskott som jag håller på med, annars som ny). Blackline.

Finns en plump i protokollet och det är att serviceboken saknas. Finns dock en pärm med servicedokument, kvitton och reparationer ända sen ny i tyskland(importerad-96).

Gått 194**mil och tvivlar starkt på att den är skruvad med tanke på skicket och att plastkulorna stack vid drygt 19000mil(brukar som bekant komma mellan 15-20000mil). Dessutom hade den rullat 11000mil vid importen-96, vilket låter klart rimligt...

Mvh Magnus
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
En pärm med kvitton på service osv. är bättre än bara en servicebok tycker jag, lättare att förfalska en liten bok.

E46 330Ci Cab-05
Det är inte heltäckande såvitt jag minns, men är tillräckligt för att man ska se att den fått en hel del gjort. Dessutom stärker det mitt intryck av att den inte är skruvad:)
Testa och annonsera på en nivå du tycker är rimlig. Har det inte hänt något efter 1 månad, analysera varför det inte gått, dra slutsatser och förändra ditt erbjudande.

Daytonaviolett är Individuallackering:) Det är positivt, chip och öppet filter är negativt, filtret skulle jag byta ögona böj.

Hur länge har du haft den och hur många ägare innan dig? Historik från Tyskland? Fahrzeugbrief?

Skruvning är inte en stor fråga på en 16år gammal bil utan det viktiga är historiken.

Om den saknar rost så har den inte rullat vinter på många många år.

Den stora frågan för vilket pris du ska sätta är hur intresserad är du att få ut mesta möjliga? Det är väsentlig skillnad mellan att skriva en kort annons, ta någon bild och sätta ut annons och att lägga ner sin själ i försäljningen det är det som gör skillnaden mellan att inte få i väg bilen och att få ut 50kakor för din.

Om den är så fräsch och fin som det låter ska du satsa på entusiaster som bruksbil får du kaffepengar för en 93:as 540iA.

Stephan
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Kul att bilen inte helt är "en i mängden" pga lacken:) Velar fram och tillbaka om hurvida jag ska sälja den. Är svårt att hitta en bil som matchar den i samma prisklass. Skicket är inte vanligt heller om jag jämför med andra jag sett...

Är lite dyrt att ha 2bilar som student också, så att ha bruksbil på sidan är inte en 100%ig lösning.

Verkar som att jag inte kommer behöva gå minus totalt sett iaf.

Hatar dock att sälja bilar. Blir alltid massa strul och oseriösa spekulanter, men måste man så måste man..:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.