|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hör kanske inte riktigt hit, men blev väldigt nostalgisk... en 3,0 S var min första bil...ingen här på forumet som vet vad som blev av den? En BMW 3,0 S -77 brunmet i hyfsat rostfritt skick. Reg nr CMR 528. Tror att jag hörde att den fanns i Umeåtrakten... |
|
|
Låter väldigt bekant.... Jag köpte denna bil i Boden (av dig?)under min värsta 3,0 missbruksperiod och hade den garagerad i många år för att sedan sälja den till en hyvens BMW-kille med rötter i Vännäs. Mig veterligen har han den garagerad i samma skick som när du såg den sist! Får ju betraktas som ett mycket bra objekt in dagens läge. Mats H i Piteå |
|
|
Det var defenetivt till en Mats i Piteå jag sålde den! Kul att du hör av dig! Hade varit kul att se bilen igen, helst i trafik! Sällan har har en bil skänkt en 18-åring sådan kör o puts-glädje som denna bil gav... |
|
|
Jag vill minnas att den hade trasig motor. Skickade dock med en spis när jag sålde den. Karossen var i väldigt bra skick, bla var dörrarna fantastiskt fina utan spaltrost i underkant, hur många kan skryta med det...Även inredningen var väldigt fin förutom något sliten plysch på förarstolen. Håller med dig om att det vore kul att se den på vägen! Vännäs-Lars, antar du utmaningen?? När får vi provåka?;) Mats H ( Är det förresten någon som har en fin 2002 till salu? Söker en sådan. Gärna i någon ärtig 70 talskulör) |
|
|
Hej, I våras började jag riva motorn, annars så har mest flyttat på den hit å dit för att få plats med anndra leksaker. Klart jag kommer och visar den när den är klar. |
|
|
Hej Grabbar. Nu har jag tagit mig i kragen och köpt nya vevlager, kolvrivgar, pakningssats till helamotorn och motorkuddar till 3,0an. Så för hopningsvis så är det ihopskruvat under våren, sen får man se vad som behöver göras åt toppen. |
|
|
Riktigt häftigt med E3 projekt! har du nåt projekttråd? Lite inspration bilder :) Länk MVH Farre |
|
|
Jag kan med glädje meddela att min granne nyss fått hem en 3,3 Li från Neapel och börjat jobba med den. Har i går fått svenska plåtar. Det tar sig, var det nån som sa. Ngn frågade tidigare om antalet E3/E9. Jag är övertygad om det finns fler E9 i registret. Så är det i Tyskland. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Jag glömde skriva att jag köpte en ny oljepump också. Men nästa sak att göra är att blir honacylindrarna, måla blocket, sen montera dom nya grejerna jag köpte. Så då ska väll motorblocket klart... E24 Alpina: projekttråd i all ära... men de är förlångt mellan gångerna de händer nått nytt i garaget, eller så är kameran hemma... // Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.