AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
627

528 vs 323 ci

an
22
andy-62
330 ia coupe -02
Hej,
står i valet och kvalet mellan en 528i individual -97 och en 323 ci -99.
Har tidigare haft en 318-92 och upplevde den som en mycket körglad bil om än utan hårresande prestanda.
Jag har två barn som åker med mig en del så deras bekvämlighet är av intresse men vill också ha körglädje för egen del.
323.an har ju bara två dörrar och är en del mindre men är den ändå att föredra om jag sätter min egen njutning i första rummet...?
528.an har lyxigare utrustning men i skick,miltal mm är bilarna likvärdiga.
I övrigt verkar ägarkostnaderna inte skilja så mycket...

Jag skulle vara mycket tacksam för alla råd och tips av er BMW-experter på detta forum..

MVH,

Andy-62

Jag funderade i samma banor innan jag valde E39. Mest på grund av att E46:an åtminstone fram till 01 lider av ett konstruktionsfel vilket gör att hela subframen rycks ur golvet. Dyrt att åtgärda.
an
22
andy-62
330 ia coupe -02
Hej och tack för svaret,
kan du förklara lite närmare för en amatör och gärna ge lite åsikter om din nuvarande bil..

MVH

Andy

Här är en tråd som behandlar ämnet vad gäller E46: Länk

Min åsikt om E39 är att det är en stabil konstruktion med tydlig kvalitet i det mesta. Jag uppfattar det dock som svårt att hitta ett ärligt exemplar fritt från rost, vibrationer, kylsystemsproblem osv. Ta dig gärna tid till att läsa begagnatguiden för E39 som du hittar i menyn till vänster.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.