|
|
|
|---|---|
|
Hej är ny här och precis blivit ägare till en e30 325 och har 2 frågor.. Det är en lampa som lyser konstant, även fast bilen varit avstängd över natten, och när bilen är igång. Det är en av inspektions, service vet inte vad det är riktigt.. ett par lampor på på rad, gröna gula och röda om jag inte mins fel.. iaf så är det andra från höger som lyser hela tiden. varför? den har precis börjat med det! Sen, vad man nu ska kalla det.. check kontroll panelen i taket.. Så är det en lampa för motorolja, börja den lysa om oljenivån är för låg? eller vad visar den? Har bra med olja och den lyser i alla fall! MVH Krille_S | |
|
Har hittat ett svar i gör-det-själv delen.. den gula lampan lyser för att batterierna är slut.. Men en fråga är kvar.. Är det någon givare för motoroljan som kan ha gått sönder som man måste byta? Är det för oljenivån? |
|
| Ingen som kan hjälpa mig? :S | |
|
gula lampan menas bara snart dags för service.. lampan i taket hmm hur mkt visar oljan på stickan? min börjar lysa när oljan är mitten av båda strecken men det är olika.. bara du vet att du har olja i maskinen så behöver du itne oroa dig. du kan däremot oroa dig över varför inte lampan funkar som den ska :) |
|
|
Okej! :P ja, jo olja har jag, bilen har stått i något år innan jag köpte den.. nu har jag kört ett par mil och idag slocknade lampan! :P Tack så mycket för svaret! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.