|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en 540 touring e34 94 och mitt bateri är helt dött. skulle se om jag fick i gång den med start kablar men då går larmet på och jag får inte av det trycker och tycker på nycken men det vägrar att sluta tjuta. så skulle jag tästa en 2andra gång och då tar inte billen imot nån ström va f n kan de vara.. | |
|
Sätt i ett nytt batteri eller koppla loss det nuvarande från pluspolen. Stephan |
|
|
satte i nytt bateri och larmet går i gång och jag kan inte stänga av det med min nyckel så jag byte bateri i nycken med. men det går fortfarande inte att stänga av larm f n skapet |
|
|
har du instruktionsboken? Där ska det stå hur man ska gå tillväga! Undrar om inte ska göra likandant som man brukar göra med "kode" om batteriet är helt dött! Har nämligen råkat ut på min gamla e34 och fick göra som det stod i instruktionsboken. Lycka till! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
jag har boken men jag kan inte tyska så det gör saken lite svårare. |
|
|
Det är bara beställa hos bmw, kostar inte många kronor eller låna från nån du känner har bmw e34! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
tack men är det ingen som vet vad man kan göra? måste ju gå att larma av bilen när man byter bateri |
|
|
Hej Har batteriet varit urladdat/urkopplad så måste du synka nyckeln med sändaren i bilen för att stänga av larmet. Står i instruktionsboken hur man gör.. |
|
|
jo tack jag vet det men jag kan inte tyska. och jag känner ingen med en e34 så jag undrar hur göra man när man synkar nycken med larmet? |
|
|
ok jag har EXAKT samma problem. Jag har dock provat med att "initera" nycklarna som det heter, men på min fungerar det inte. Men jag skriver hur man gör så får du prova. 1. Klive in i bilen, STÄNG alla dörrar (speciellt förardörren, skitviktigt) 2. Ha med dig alla nycklar som hör till (2 för mig) 3. Vrid tändningslåset till läge ett (1) i MAX fem sek 4. Ta ur nyckeln 5. Håll inne larmknappen tills den lilla LED-lampan på nyckeln börjar blinka fort. 6. Tryck nu 3 ggr på lås/låsuppknappen samtidigt som du håller inne larmknappen. 7. släpp larmknappen, nu ska LED-lampan blinka kostant sakta i ca tio sekunder. 8. Under denna tid, rikta nyckeln mot mottagaren som (antagligen) sitter i backspegeln på undersidan (den lilla knoppen) MAX 15 cm ifrån. Tryck samtidigt på knappen för lås/lås upp. 9. Inom typ 30 sek (alltså direkt) gör du exakt samma sak med dina andra nycklar (UTOM att vrida tändningslåset) Detta är vad som står i min instruktionsbok, och jag dubbelkollat med autovation i gävle. Tyvärr så fungerar inte detta för mig, men det vore skitbra om du försökte och återkom med resultat! Hörs, Fredde. |
|
| tackar har gjort som du skrev tog en stund men tillslut så larmade den av och startade och gick som en klocka. fick göra det typ 20gånger tackar så mycket för svaret. | |
|
Vilken tur du har!! Jag lyckades få ur larmet genom att vrida till läge ett på tändningslåset och vänta femton minuter! YES, tänkte jag och startade bilen så den fick gå varm. Efter det provade jag att initiera nycklarna, men icke! satt nästan en timme och gjorde det om och om igen, utan resultat. Minns du om du gjorde något speciellt den gången det lyckades? och vart du riktade nyckeln? Grattis förresten ^^ Mvh fredde |
|
|
På min 92:a med fällknivsnyckel till larmet så ska man inte göra på samma sätt. 1, sätt på tändning med annan nyckel. 2, rikta larmnyckeln mot ir-ögat på instrumentbrädan och tryck håll inne kanppen för att låsa upp. efter några försök så brukar allt fungera igen. |
|
| ok. jag har en -94 med rak nyckel, tror inte det där funkar då eftersom IR:n sitter i backspegeln. men jag skall försöka! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.