|
|
|
|---|---|
|
Jag misstänker att jag har fått skräp i tanken då bilen får bränslestopp vid 15 liter kvar på mätaren. Jag vill därför tömma tanken och städa ur för att se om det löser problemet. Innan jag sätter igång behöver jag förstå hur jag bäst går till väga. Kan någon säga mig * sitter bakre pumpen under baksätet? * kommer jag även åt tanken under baksätet? * några andra råd när jag ska jobba med tanken? | |
| Jag tror inte att du har skräp i tanken utan att jetstråle-pumpen som förbinder tankhalvorna med varandra har fallerat. Vid just 15 liter kvar brukar detta visa sig. Sök gärna bland andra trådar så hittar du läsning. | |
|
Tack för ett fett tips! Det spar mig mycket onödigt arbete. Tusen tack! |
|
|
När jag läst på mer i forumet har jag kommit fram till att mitt problem sannolikt är förpumpen, inte jetstråle-/sugstrålepumen. Främst eftersom bilen går klanderfritt tills den stannar. Om jag förstått rätt så innebär problem med jetstrålepumpen att bilen går sämre ett tag innan den stannar, men så är det alltså inte i mitt fall. Har beställt en ny förpump. Nu ska jag bara hitta var den sitter ;) |
|
|
>staersk Mjae - förpumpen brukar yttra sig lite annorlunda (sitter under govet just under förarsätet) brukar ibland börja låta "illa" när den är dålig (är en rackarns fin liten skruvpump). Länk Hur långt har bilen gått, förpumpen brukar "ge sig" vid ca 18 - 20 K mil. /Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.