|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 520i -01 som har rullat ca 134871 km Serviceindikatorn säger att det börjar vara dags för service och om jag kollar via trippmätaren och radioläge på nyckeln så säger den INSPECTION. (Visst visar den vad som kommer och inte vad som gjordes senast...?) Tittar jag i serviceboken så ser det ut så här: 2164 km Motoroljeservice 44943 km Inspektion I + mikrofilter 72818 km Inspektion II + mikrofilter + luftfilter 90618 km Motoroljeservice + mikrofilter + tändstift 11094 km Inspektion I + mikrofilter Varför gjordes en inspektion II vid 72818 km och inte en oljeservice? Vad bör jag göra nu? En Motoroljeservice enligt serviceboken eller en Inspektion enl serviceindikatorn i bilen? Om jag bör göra en Inspektion, är det då en Inspektion II? Tacksam för svar /Ulf | |
|
Hej, Är som du skriver lite märkligt att Insp. 2 gjordes vid 7300 mil. Antagligen så ville man bara vara rädd om bilen. Antar att du har ca 1000 mil kvar till servicen?? Själv så hade jag gjort en vanlig oljeservice på bilen. Då kommer servicarna i rätt ordning, dock lite tidigare än vad som föreskrivits. Vilket inte är ngn direkt nackdel, snarare tvärtom. //H |
|
|
Nja, jag har ca 50-100 mil kvar till service... /Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.