|
|
|
|---|---|
| Droppar glykol från nedre högre delen av kylaren sett framifrån. Fick kuhlwasservarning för någon vecka sedan. Fyllde på 0,5liter. Nu fick jag samma varning igen, och köpte en flaska glykol när jag ändå skulle byta halvljusinsatserna. Den tog en hel liter innan den var fylld! Körde sedan en liten runda efter bytet, å när bilen står still ser jag att det droppar bra från fronten. Verkar komma från högra nedre delen av kylaren, sett framifrån. Men det verkar endast droppa när motorn är varm, och dropptakten verkar minska allt eftersom nivån sjunker. Fyllde på igår, å nu har nivån sjunkit ca 1dm, å droppandet minskat betydligt. Trycket i systemet har helt klart minskat, hänger det i hop med att nivån sjunker? Kan det vara så "enkelt" som att bara byta kylare, eller kan något annat ligga bakom? Motorn har absolut inga tendenser att gå varm, men jag tycker det tar ovanligt lång tid att få upp värmen ordentligt i bilen, men det kan ju också hänga ihop med att det är -9grader ute. Mycket tacksam för svar! /Mattias | |
|
Det kan vara en sprucken kylare, men även en dålig packning i expansionskärlet, pos.3:Länk Tar du loss skruven pos.6 och Påfyllningslocket kan du lyfta ur alltihop och kolla. Kylvätskan rinner ur förstås om den inte redan gjort det. Kan vara bra att ha en ny packning redo innan också. |
|
| Tackar för snabbt svar! Kan ju vara värt att prova i alla fall. Finns packningarna att köpa lösa hos BMW? | |
| Ja, jag tror det är en vanlig oring. Uppge artikelnumret i länken så får du rätt packning. | |
| Ok. Då ska jag köra förbi BMW här i Kristianstad så fort det är "vardag" igen, så med lite tur hinner man kanske få tag på packningarna till helgen. Stort tack för snabba svar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.