|
|
|
|---|---|
| Jag har hittat en bil som har allt jag vill ha... allt är jättefint på den, och perfekt, M5-fälgar, svensksåld, m-sportpaket, xenon, skinnsäten... etc.. men den har gått 18.000 mil... "är det för mycket" är min fråga.. kanske är svårt att svara på generellt, men bilens invändiga skick är VÄLDIGT fint och jag vill mest veta vad som brukar pajja vid 18.000 mil ... tacksam för svar! | |
| Är bilen så fin som du beskriver och dokumenterat välskött så ser jag ingen anledning till att rygga tillbaka för futtiga 18000mil. | |
| 18000 mil e inte mkt för en e39 i fint skick. Sköter du den väl så rullar den det dubbla. | |
| Bara en fråga finns 538or???? eller är den borrad | |
| hehe sorry menade 528 såklart... | |
|
18 000 mil är absolut inget att vara rädd för __________ |
|
|
Har en 523 som rullat 28400 mil, skött efter servicebok, går som en klocka. 18000 mil och bilen är välskött och servad enligt bok så har du många sköna mil kvar. Mvh Peter |
|
|
Håller med Caddie.Jag har precis solgt min 523i -97.24000,fullservad. 528:an kommer säkert att hålla många mil till,det är bara att fortsätta sköta om den. |
|
| vad är rimligt att ge för en _fin_ bmw 528 med m-sport paket, hel-läder, xenon, sportstolar, regnsensor, dubbla klimatzoner (kanske standard iofs?), 18" M5-fälgar (245 fram och 275(!) bak).. och så gått 18.000 mil då.. är 90.000:- för mycket? | |
| 18000 mil, då är den ju precis inkörd :). Men 90.000 är ett väldigt högt pris! Jag köpte min 528, 97:a som då gått 15.000 mil för för två år sen, gav 65.000 och sen dess har ju beg priserna rasat totalt. Runt 50-60.000, som absolut max skulle jag lägga! | |
|
Är vel kanske lite i högsta laget. Har hittat lite liknande bilar på Blocket. Länk Länk Denna som gått 12.500 mil begärs det 99.000.Minus för fälgarna,som i mina ögon är riktigt fula. Länk Eller denna 10.000 milaren,som kostar 95.000 Länk |
|
|
jbmw: Tänk på att du även kan köpa en 525 M 01-, modernare spis-samma effekt och nyare bil....de finns från begärt pris ca 90-100k Mvh Peter |
|
|
M.A: 2st av dom du visade är automat, vilket jag inte vill ha. Dock är den sista intressant, har ringt han och eftersom jag har en bil i inbyte är det enbart den som är intressant eftersom han ville byte den också.. peddan: Ja, men det verkar inte vara samma "drag" i en 525 som en 528... eller har jag fel? |
|
|
jbmw: well kanske är så...den har ju faktiskt lite större volym:-) |
|
| faktum är att 525:orna är VÄLDIGT fina också... nån som inte rekommenderar mig att köpa en 525 istället för 528? och varför gör en 525 0-100 på 8.1 och en 528 på 7.5? det är 1hk mindre på 525 -01... och dom väger samma? | |
| Skillnaden beror nog på det extra vridet i den större motorn. | |
|
Visst är utrustning värt en del, men 90KSEK för en 528 från 00 med 18000mil känns riktigt dyrt. Det kan dock vara så att om man har bråttom att sälja, kräver att man tar ett inbyte och har hårda specifikationskrav att man får betala rejält extra. |
|
|
Nu har jag köpt en bil! Det blev en 525i från -01 somgått 11100 mil! Tack för alla tips folk! |
|
| Grattis. | |
|
Grattis till ditt köp. Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.