|
|
|
|---|---|
|
Fick punktering på min ix-92 igår. Däcket gick sönder. Kan jag köpa ett nytt eller måste jag köpa alla nya.? Är det inte något som kan gå sönder om man har olika slitna däck på en ix? | |
|
Det är tydligen väldigt känsligt drivsystem, fordrar lika slitna däck på alla fyra hjulen samt samma dimension! Kan du inte försöka hitta ett begagnat däck, slitet som de du har? Borde inte vara en omöjlighet! mvh/Gunnar |
|
STi |
Är det lika känsligt på en e46 från -04? |
|
Tror inte det är så blodigt exakt, men kolla att rullomkretsen blir liknande på alla hjul. Satsa på 2 nya/begagnade likadana däck bak - tänk på att nya däck oftast är mjukare/slits fortare i början, så se till att rullomkretsen inte är mindre än på de gamla däcken. Mvh |
|
|
Svaret var allmänt menat för hela tråden, iX fram till -93 hade en elektrohydraulisk (EH) viscodiff bak som kanske lättare går sönder om den slits, signaturen Mix vet mer iX. Mvh |
|
|
Kanske lika bra att köpa 4 nya. Dom här har gått ganska många vintrar och lite ovanlig storlek (205/50/16). Kanske kolla efter en hel uppsättning fälgar med däck på nån skrot. Men ix-fälgar är ju inte så vanliga. |
|
|
Fixat en lista över godkända däck från BMW. Finns att hämta från ftp site. Gå till katalogen BMW där finns en pdf fil. FtpSite: hki.no-ip.biz Användarnamn: BMWforever Lösen: foreverbmw |
|
|
Hej! Försökte gå in på ovannämnda site, gick inge bra! Vad betyder "ftp site" ? /Gunnar |
|
| GUP: Pröva att gå in igen på nämnda site. | |
|
Kan man länka till en ftp-site?: ftp://hki.no-ip.biz/ Nu får vi se... |
|
| Nä! | |
| rob_t_j72: skriv in följande istället. Länk | |
| Tackar! =) | |
|
Hmm... Kommer inte in på någon lista via Länk Listan verkar ju intressant, någon som kan hjälpa till? |
|
| MikaelE60: Kan skicka den via mail om du vill. | |
|
Gärna! En PowerPost blir perfekt! Vad kör du själv på för däck? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.