|
|
|
|---|---|
|
Var till Sälen i veckan och på vägen upp slår helt plötsligt farthållaren av och går inte aktivera igen. Dessutom dör multiratten, jag kan inte styra radio eller tuta (eller styra farthållaren, fast den var ju redan nere). Efter en mellanlandning på vägen går det inte heller att styra radion: Den är på, (melodikrysset i 30 mil - hurra!!) men displayen är svart. Väl framme i Sälen är det -28 grader och min verkstad (i Skåne) har ju laddat kylaren med -18-grogg. Gissa vad som händer? Hur som helst när bilen är upptinad på verkstaden (och 125:e luftningsförsöket äntligen lyckas) så funkar radion igen och farthållaren och ratten. På vägen hem som växlar dessa tre funktioner om att funka eller inte. Någon som känner till något om dessa problem. Det verkar faktiskt inte vara temeraturrelaterat, för ibland funkar inget fast bilen är varm. | |
| Det låter som om du har kontaktproblem i rattens släpring eftersom alla funktioner som krånglar går att manövrera via ratten. | |
|
Hej Hade de symptom du hade + att airbaglampan lös ibland, inne belysningen lös fast alla dörrar var stängda och att antispinn lampan lös ibland. Men allt kom och gick när man startade bilen. Felet på min bil var detta. Delen kostade 314 kr + moms (partnr 613 26 90 19 62) och arbetet kostade 320kr + moms... Detta var dock år 2006 i Augusti så det kanske är lite dyrare nu. |
|
|
Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.