AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
589

Rödljus bra eller dåligt?

48
göteborgaren
520da Touring 2012
Först vill jag bara säga att vi köpte våran första BMW i sommras,och vi är helnöjda.Helt ny bil det var jätteroligt,ända tills i dag.410 mil på mätaren och stannade vid rött ljus.trafickljuset slog om till grönt,PANG j-vl-r.
Bokomvarande som oxå stannade blev påkörd,vilket resulterade att vi plev påkörda av han.En kort sekund tänkte jag,stanna aldrig för rött ljus igen...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Aj då, men trafikljus är nog bra om alla respekterar att man skall få hejd på sitt fordon då det blir rött.
Nacken är det första jag tänker på, plåt i andra hand. Hoppas det gick bra.
48
göteborgaren
520da Touring 2012
jo det gick bra med oss,förutom att man blir skärrad.Bilen ja det blir en ny stötfångare varjefall
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jo, påkörning bakifrån kommer ju verkligen som en överraskning. Därav whiplash-risken, men räcker det med en ny stötfångare var kanske inte smällen så hård. Tråkigt i vilket fall på nya kärran.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag gillar rondeller :), bra flyt och dessutom roliga att sladda i med vinter-volvon när trafiken tillåter :)

525i Touring -01
I många fall innebär en rondell bättre flyt.
En gång höll jag på att braka in i en annan bil ändå i just en rondell. Jag satt och tittade åt vänster när jag skulle in i en rondell. Lugn trafik och ingen såg ut att vara inne i rondellen alls. När jag tittar fram igen har bilen framför stannat, trots att det "var grönt". Lite lurigt, kanske hade han/hon funderingar vart de skulle åka :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.