AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.297

Hur mäta att stolvärmen funkar (e36 sportskinn)?

32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Hej!
har en e36 cab med sportskinnstolar och värmen i förarstolen funkar inte - troligen avbrott i värmeslingorna. Men för att vara säker och för att kolla en ev annan stol som jag vill köpa
Länk
så vill jag vet hur man mäter att slingorna är OK.
Det borde ju vara två kablar in i stolen som inte ska ha avbrott utan en viss men liten resistans.
Var och vilken färg har dessa kablar och hur många ohm ska det vara?

Och om jag ska i stolen och härja, har någon en beskrivning på hur man öppnar en stol?
Har sökt men bara funnit gamla länkar men till touringklubben (har efterlyst direkt via Micke O).

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Jag har samma problem med min passagerarstol, har dock en tyginredning jag tänkte flytta värmen ifrån, har du fått tag i någon beskrivning på hur man plockar isär stolen på bäst sett?

/Fredda
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Förtydligande. jag har sportskinn i bilen men har en komplett inredning i tyg också.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
min stolsvärme slutade fungera i vinter i båda stolarna samtidigt. har inte orkat kolla upp det men en säkring kanske? verkar otroligt att det skulle sluta fungera samtidigt annars?
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
Har med samma problem, på BÅDA stolarna.

Lampan som indikerar att stolsvärmen är på lyser i ca: 30sekunder sedan slocknar den, och ingen värme alls.
Det verkar som jag har ström fram till stolen då jag mätte, hade 12V på kablarna.

Detta hände efter jag demonterade båda stolarna..
Har prövat vända på kablarna utan resultat.
Känns väldigt skumt.

Har inte kunnat mäta själva slingan en,
Skall göra detta snarast.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
mina lampor slocknar inte. men jag får ingen värme. jag har inte gjort något med mina stolar heller.
Kanske denna länk kan vara till hjälp vid felsökning, Länk

The way we see the problem is the problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.