AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
609

M 70 // On Board Diagnostic // OBD

Paap Reeder
Hej!
Kan inte få igång min OBD så att jag kan få fram felkoderna. Motorn still + Tändning på + 5 st fullgas med gaspedalen inom 5 sek ---> är det riktigt? Efter det borde ev felkoder börja blinka fram .... eller åtminstånde kod 1444 som anger att inga felkoder finns.
Fungerar det så?
MVH /// Paap Reeder
Automobilen är en 750 mars 91.
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
hej!
var inte detta bara på dom amerikanska modellerna?
har ej fått det att funka på min 750:a iaf ..

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90
Paap Reeder
Hej!
Kollar imorrn. Återkommer.
MVH /// Paap R
Paap Reeder
Hej!
Ringde till Solna för att försöka kolla upp detta. No result. Ni som har E 32:or kan väl checka av om det finns ngn sådan funktion.
Tändning i läge ON -tryck 5 ggr på gasen inom 5 sek. Efter några sek skall felkoder komma upp i displayen. Finns inga fel kommer kod 1444 upp.
OBD - on board diagnostic.
MVH /// Paap Reeder
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag har testat och det fungerar inte !
Har för mig att detta var uppe för inte så länge sedan, och avslutades med att det var på USA modellerna detta fungerade.
svardska
på min 89a funkar det i alla fall!
den funktionen finns endast på bilar avsedda för den amerikanska marknaden (lagkrav där) !. det står klart och tydligt i varenda felkod/motorstyrnings bok jag har. sedan är ju det intressanta vad man kan byta ut på en europasåld bil för att få dessa funtionerna. ;)

torsk på v12
(nu med bilder på:Länk
Paap Reeder
Hej!
Detta måste vi reda ut. När jag får tid skall jag pyssla ihop ett brev på deutsch till Bayern ty jag tror att kunskaper om detta inte finns inom BMW norr om sundet.
MVH /// Paap Reeder
75
83
750.no
750il -88
745 -85
Dette virker også på E32. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.