AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.485

Biltema motorvärmare ej i sortimentet längre

Jag köpte mig förra hösten ett motorvärmarkit till min BMW. Det dröjde 3-4mån innan jag fick tag på grenlednigsatsen till kupevärmaren.
Denna siste delen är ännu inte monterad. För ett tag sedan kopplade jag in den i väggen och min sambo körde iväg med bilen på morgonen..... Utan att dra ur sladden ur bilen. Följden blev att kabeln släppte från kontakten på inkopplingskabeln till väggen.

Ja ja tänkte jag det är väl bara att köpa en ny. Men ICKE! den finns inte i sortimentet längre.
Biltema har sagt att det kanske går att fixa men det verkar dröja.

Någon som har någon lösning på detta? Är BT kompatibel med något annat?
Någon som har en sladd över? Mejla eller PP mig

PeterB
Länk
E3
1.828
E36
USA bilar
Nej, de är inte interchangeable med varandra, ytterligare ett skäl till att inte snika på Biltemaprylar
Samma sak har ägare till något äldre Volvo fått erfara, de hade också ett eget system...

En lösning är ju att montera en vanlig eldosa (IP65 elle rminst IP44 iaf)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Var gick kabeln av? I bil eller vägg-änden?

Bilskrotar har ofta diverse motorvärmarkablage billigt.
En lösning är att kapa din BT-kabel som sitter i bilen och löda ihop den med en DEFA/Calix kabel och sedan använda en passande DEFA/Calix sladd. Men för att göra detta el-säkert så får man se till att använda mycket krympslang m.m för att skydda det hela så du inte eldar upp bilen.

Den gick av i biländen, jag skall göra att försök att löda och krympa eller vulka på ett skydd.
Tackar för tipsen. Man kan tycka att om man säljer en produkt en säsong så bör man lagerföra reservdelar ett par år efter på ett smidigt sätt. men men.

PeterB
Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Inte har då biltema slutat med sina motorvärmare med detaljer...
Länk eller är det någon ny sort dom har nu i mot tidigare?
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Biltema har beslutat sig för att sälja ut sitt motorvärmarsortiment och räknar med att hyllorna ska vara helt tomma om en till två år
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
förresten så finns värmarna kvar det är rekommendationerna som försvunnit från webben och katalogen. Ring kundtjänst så hjälper tjejerna er
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.