AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.893

Säkring till telefonen, E39 Touring?

Grusse
Jag har problem med telefonen i min E39 Touring -98, jag provade den när jag hade köpt bilen och den fungerade utmärkt. Men nu har det gått ca:1år sedan jag använde den sist. Så nu skaffade jag ett kontantkort till den och tänkte börja anväda den igen, men den verkar helt död, inget hänter när jag trycker på knapparna på telefonen?

Jag har inte för mig att jag gjorde något mer än att sätta i simkortet sist och sedan fungerade den? Börjar misstänka att det möjligen gått en säkring eller nått? För visst ska väl telefonen gå att få igång även om man inte skulle ha ett simkort i ens? Jag antar att det då skulle stå att man måste sätta i simkort i displayen?

Någon som vet var säkringen till telefonensitter, fram vid handskfacket/bak?
jag har ingen telefon i min bil men säkringarna är iaf nummer 43 och 44, dom sitter i handskfacket.

det finns även en säkring bak i bilen för sändare/mottagare det är nr 63 tror jag

Grusse
Det var inte någon säkring som hade gått, sällan man har sån tur att det är enkelt att laga. Det är inte så att LCM har något med telefonen att göra? För jag bytte till facelift lyktorna i bak och bytte även då LCM enheten, men jag vet inte om det var i samband med det bytet som telefonen slutade fungera eftersom att jag inte haft den i drift på ett bra tag? Någon som vet om det kan ha ett samband?
ar
15
artur
528ia Touring-00,
635csia-87
Hej.
Jag har också problem med biltelefon...
Telefonen är helt död. När jag läste på forumet att de skulle vara en säkring 43/44 i handsfacket, och finns de en säkring i bagageluckan Touring? Har prövat med en annan lur, fortfarande helt död! Har ni något förslag?
Grusse
Jag har kollat säkringarna på min bil, men alla var hela. Säkringarna i bagageluckan sitter på höger sida om man tar bort lucken och sedan viker ner fliken i det ljuddämpande materialet.

Jag har inte testat med en annan lur, men om jag provar med att koppla ur kontakten till luren så sprakar det till i bilens högtalare. Så den har ju kontakt fortfarande med bilens handsfree. Men den är helt död telefonen, precis som din?
kr
106
krizter
540ia-97
Är telefonproblemet löst ?
Har nämligen en stendöd telefon själv .
Den har fungerat förut men nu är den helt strömlös .
Har redan kollat säkringarna fram och bak .

krizter
Grusse
jag har inte löst problemet, precis samma fenomen med min telefon som dim alltså. Skriv gärna om du löser problemet.
Grusse
Jag funderar på om min telefon slutade fungera i samband med att jag bytte till Facelift baklyktorna, kan det ha blivit en miss av BMW när dom codade den nya LCM boxen? Har telefonen någon komunikation med LCM?
wr
43
wrizon
528 -98
Samma här, en stendöd telefon.. hitta ni felet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.