|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil (523iA -00) stannade idag i en korsning, startade inte efter detta... Efter ett tag så startade den och gick väldigt dåligt för att sedan dö igen. 99% säker på att det är bränslepumpen, men blev lite fundersam ang. den så kallade strålpumpen som pumpar över bensin från vänster till höger tankhalva. Har ca 10L bensin kvar, så man skulle ju kunna prova å fylla på lite bensin... men har redan beställt en pump på Micro. Är det fler som haft samma symptom? Bilmekaniker som man är så felsöker man ju inte! :) Mvh. Henrik | |
|
Vev eller kamaxelgivare brukar gå sönder på M52, jag hade kollat efter felkoder innan reparation. __________ |
|
|
Då ska den väl inte starta och gå ibland som den gör, fast på låg tomgång? Är kamaxelgivaren kass är väl bilen slö och är vevaxelgivaren kass startar den väl inte alls? Mvh. Henrik |
|
| Är vevaxelgivaren kass går bilen dåligt, dör ibland, osv | |
|
Bytte bränslepump på vår för någon vecka sedan. Bilen var mycket svårstartad men gick efter en stund, stannade helt efter 2-3 mil. Om du kör runt motorn på startmotorn och motorn snurrar väldigt lätt så är det garanterat bensinpumpen. Vår bil stannade 13,5 mil hemifrån och fick bärgas till närmsta BMW-verkstad, 4542:- fattigare. Hade varit värt att hämta hem den och bytt pumpen själv, hade väl sparat 2000:- om man räknar in släphyra och bränsle. Berätta gärna vad det var för fel. Mvh Peter |
|
|
Min stannade knappt 2 mil hemifrån, så de va bara å hämta biltransport å hämta :) Ska skriva vad felet var när bilen är lagad. Väntar på bränslepumpen, den kommer antagligen på Onsdag, men de e inte säkert Jag byter den förrän till helgen ändå... Mvh. Henrik |
|
|
Har du fått ordning på bilen ? Mvh Peter BMW CS #07097 |
|
|
Japp bytte pump i Lördags, å då small den igång så fint så! :) Billigt blev de ju me, 1170 kr inkl. frakt för pumpen! Mvh. Henrik |
|
|
Ja, man skulle hämtat bilen och sparat cirka 3000:-. Mvh Peter BMW CS #07097 |
|
|
Jo men de e inte alltid man har lika tur som Jag som fick stopp så nära hemma! Tur i oturen kan man säga. :) Mvh. Henrik |
|
|
Hej du! Jobbigt läge. När är bensinfiltret bytt senast tro? Mvh Asken |
|
|
Hej! Kommer inte ihåg när senaste insp. II är gjord, men bensinfiltret har inget med detta att göra. Mvh. Henrik |
|
|
Bensinfiltret är ju bra att byta om man inte vet när det gjordes senast. Bad Levins Bil AB att byta detta när de ändå höll på, men avstod när de ville ha ungefär 1200:- extra för filterbyte, det är verkligen hutlöst. Det skulle ta 0,65 timmar att byta. Undra hur mycket ställtid de har för varje jobb. Mvh Peter BMW CS #07097 |
|
|
Bilen servas enligt serviceplan, så jag byter saker när det skall bytas. Ingen idé att byta i förväg, ett bränslefilter blir aldrig tätt om du tankar på macken. Mvh. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.