|
|
|
|---|---|
|
har fått ett mycket konstigt problem på min bmw 530d touring -99, den sjunker ihop i aschlet vid kyla och ibland får jag felmeddelandet self.level inaktiv, detta problem leder oxå till att innan bilen försatts i viloläge så går kompressorn ibland vilket leder till att batteriet kann vara slut vissa morgnar, och batteriet är ine ens ett år gammalt och luftbälgarna är några månader gamla, hade precis samma problem förra vintern.. någon som har några tips? att tillägga: om det är lite plusgrader hålls bilen rak och det finns ström i batteriet men direkt det blir kallare enn typ 1 minusgrad uppstår detta problem, och det ska jag säga det är j*vligt tråkigt att varje morgon klätta från förarsätet till skuffen och skruva fast en batteripol :( börjar bli jävlit less på felet men jag tror inte verkstan kann hjälpa mig så mycket heller.. | |
| jo men dom går ju inte att öppna när bilen är låst och batteriet bortkopplat! | |
Transocean |
Det hade varit ännu värre om din bil var reggad som en lätt lastbil med galler. |
| Felet låter väldigt knepigt med nya bälgar och batteri, men när du laddar batteriet så finns det väl en extrapol i motorrummet också som du kan använda när batteriet laddat ur ( så du slipper klättra runt i bilen) | |
| Precis som föregående talare så skulle jag också vilja påstå att det sitter en batteripol under huven just för att man ska slippa krypa runt vid diverse problem :) | |
| jo det vet jag men jag brukar bryta strömmen varje natt genom att lossa på minus polen, den måste man fortfarande skruva fast på samma ställe :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.