AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.318

Värmeprobem E34 M50B25 -91

518i slow mobil
Nu när de börjar bli riktigt kallt ute börjar ju såklart värmen i bilen att strula.

Till problemet då:

Igår (3/1) tog de lång tid innan jag fick värme i kupén, mätaren stod på mitten

Idag (4/1) så har jag ingen värme i bilen alls, mätaren står på mitten även om jag står på tomgång i ca en timme, har känt på slangarna, den vänstra av slangarna framme på motorn(bilens riktning) blir varm, men inte den högra, slangarna upp till ventilerna är kalla, även om man kört ca tio mil så uteblir värmen... Min första idé är att termostaten har gett upp, då de inte verkar bli cirkulation men att den inte kokar heller, vatten finns de så de räcker... Annars funderar jag på att de kan vara en ispropp i systemet, så ska ställa in bilen på jobbet imorgon och låta den bli varm...

Några bra idéer`?

E28, REAL power for REAL men!
Visa användare
26
Tuomo
520i-95 touring
Tjenare!!!! Har du en extern vattenpump som sitter vid/under ventilpaketet till kupèvärmen titta så den fungerar och annars fick jag samma fenomen när min vatten pump rasade....först den i plast (orginal) och även den i plåt köpt på mekonomen rasade punktsvetsningen släppte och slog sönder bröstkåpan ett litet hål som blev lagad med kemisk metall.....
518i slow mobil
Ok, ska kolla de idag... Kollade frysskyddet i bilen idag på jobbet, de var på -8gr, så de ska bytas efter jag slutat arbeta...
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej, kan ju ha blivit en ispropp som du skrev, om du klämmer på slangarna är dom mjuka? Bara byta kylarvätska och se om det löser sig..

Du har powerpost.

//Roffa
518i slow mobil
Med risk för att låta okunig, men vad e powerpost? =S

Jo, problemet med min värme är löst, hade en ispropp i värmepaketet... Hade minus 8gr på frysskyddet, efter att bilen fått tina inne på jobbet en dag och vätskan blev bytt var problemet ur världen =)
pa
60
paran0id
528i Touring -97
Powerpost är helt enkelt ett PM inom autopower-världen :)

Hade samma problem med min bil, alltså att värmen försvann tack vare kylan.
Nu när det varit lite varmare så har det löst sig :)
Ska dock byta vätskan för att vara på säkra sidan, trodde dock aldrig att det
skulle bli så kallt här nere i skåne :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.