|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket borde man betala för en sv-såld, 330ic, sportstolar i helskinn, regnsensorer, xenonljus, PDC, DSC III, 18"fälgar, nybes utan anmärk, harman kardon soundsystem, multiratt, 13200 mil, M pkt, full dokumentation, servicebok etc etc. Hur mycket ska man betala för en sådan? Observera att det är M pkt på den och sportstolar i helskinn. Hur mycket? | |
|
Färg? Vinterhjul? M-paket både utvändigt och invändigt? Privat el handlare? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Ligger ju en del 330ci -01 ute nu, utgånspriserna verkar ligga mellan 110-120 på bilar med sportstolar men utan m-paket i snitt. M-paketet gör ju bilen betydligt mer lättsåld, så 20 000:- upp i värde. Vips så hamnade vi på 130-140! | |
|
Jag tror att 130-140 är i högsta laget.. 125´ kr är nog max mht. till miltalet och utrustning. Mvh/ Niclas |
|
|
M-paket på 2001 års E46 tror jag inte gör 20 tkr upp på priset, hade det varit en 2007 års E90 hade jag inte sagt emot. Jag tror som Heden att ett vettigt pris för både köpare och säljare är mellan 120-125 tkr. /// Erik |
|
|
Tänk er vilken kundkrets bilen främst tilltalar: Killar i 20-25 årsåldern som ska skaffa sig sin första vettiga bil. Och den ska självklart ha m-paket! 330Ci för 115 000:- utan M-paket=stendött. Men har man ett äkta m-paket på bilen hittar man genast en kundkrets. Skulle man då lägga ut den för 125 000 blir man av med den direkt. Så varför inte lägga på 10 000:- till? Tänker enbart från försäljarens synvinkel nu... Jag brukar hålla ganska bra koll på 330Ci på blocket och bilar med komplett M-sport 2 paket försvinner relativt snabbt trots konjukturen. Har nog ALDRIG sett en 330Ci med äkta m-sport 2 för 125. Den billigaste -01a som ligger ute nu kostar 145 men då börjar vi komma upp i facelift-bilarnas pris som börjar vid ca 150, alltså lite för dyr. Talar med andra ord bara av erfarenhet från blocket annonserna, vad jag sen tycker bilen är värd är en annan femma... Vad bilarnas slutpris blir har jag ingen aning om. Men ett annonspris på 135 000:- på en ärlig svensksåld bil med rätt färg på karossen ser jag inte som något konstigt. Efterfrågan styr priset och bevisligen är folk så dumma att dom fortfarande betalar så mycket för den bilen. Annars skulle dom inte försvinna så snabbt, huh? |
|
|
När jag skulle köpa en 330Ci för ca 1år sedan så var jag först intresserad av en med M-paket. Den "billigaste" jag hittade var en för 150papp (års-01). Två dagar senare köpte jag en 330Ci utan M-paket (men med samma utrustning osv) för under 100papp. =) Vill jag göra om min bil till en med M-paket (utvändigt) så har jag 50papp att leka med och så mycket kostar det inte att göra det. Tror det kostar: *Komplett M-Tech II Aerodynamikpaket ca 12500kr *Lackering 4-5000kr Fälgarna osv är ju så olika från person till person så det är väl plasten runt som är "viktigast". Vet inte hur priserna ligger just nu men för ett år sedan så var det för mycket pengar mellan en bil med och utan. MVH |
|
|
Vaför skulle ett M-paket höja värdet med 20-30000:-? när det går att eftermontera för ca 10 000:-? // Daniel |
|
| 10.000kr för M-paket exteriört såväl som interiört, BMW original? Det låter billigt! | |
|
M-Paket är så mycket mer än yttre detaljer, Anthrazit innertak ingår i paketet och det är allt annat än billigt/enkelt att eftermontera, sen ska man ha rätt ratt, rätt chassi och vettiga fälgar. Nej antingen köper man en bil med M-paket och betalar extra eller så nöjer man sig man standardutseendet inget missmasch tack! Är det ärligt köpta delar är den stora haken, jag antar varje gång jag ser en med vissa eftermonterade delar att det är stöldgods och garvar åt dom som kör runt i såna BMWbilar:) (det är mycket lätt att se att det är eftermonterat) För 125tkr får man en facelift 03 med mindre mil dock utan 18" och så klart utan M-paket då är det frågan värdesätter man M-paket sååå mycket? Många gör det och då blir priserna därefter, rätt eller fel. Alla är olika. Stephan |
|
|
Det är lätt att eftermontera svart innertak, kostnad c:a 3000 kr om man köper från bilskrotar. Har gjort det själv. Projektmannen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.