|
|
|
|---|---|
| Är det utomjordingar som försöker etablera kontakt eller vad tusan är det som sprakar i högtalaren i dörren på förarsidan trots att jag har stängt av bilen och tagit ut nyckeln?? Har aldrig hänt förut men hände nu när frugan kom hem och stängde av bilen. Tacksam för alla tips! | |
|
Har hört att det förekommer att fukt/vatten kan tränga in i bakspoilern där antennförstärkaren sitter, kan detta möjligen vara problem i mitt fall tros? Någon som har erfarenhet av detta? |
|
|
Jag fick sånt brus i högtalarna också men då var det tydligen dåligt med ström i batteriet. när jag laddade upp det försvann det No turbo skit only real power |
|
| Tackar för tipset, skall testa det ikväll. Ursäkta min sena respons, har inte haft tid förrän nu och följa upp detta. Jag var inne hos BMW och de sa att de haft ett par st faktiskt som där antennförstärkaren som sitter i bakspoilern låg i vattenbad. Hoppas inte det är så i mitt fall utan att det räcker att ladda upp batteriet. | |
|
Kör en E60 -08 som sprakar duktigt bakifrån. Oftast är det tyst efter en stunds körning. Sist skulle verkstaden göra en mlukvaruuppdatering för att lösa problemet. Yeah, right! Nu är den inne på verkstad igen för samma fel (och några till). Ska bli spännande att höra vad de kommer fram till. |
|
| Återupptar en urgammal tråd, Felet består och nu hade jag den inne för genomgång och då fick jag till svar att hela förstärkaren behöver bytas till en kostnad av 8500 kr, som hittat. Så jag bad att de skulle koppla ur endast denna högtalaren som brusar, men det blev inge bra. Måste finnas billigare alternativ, finns det någon som kan tipsa mig vem jag skall vända mig till i Karlskronas närområde. | |
| Det verkar som att alla fel som uppstår med BMW börjar över 5 tusen att fixa men 8500 för att bli av med brus i en högtalare är löjligt enl. mig | |
|
Spelar det normalt när stereon är startad? Man kan kanske skifta kablarna tillfälligt bak vid förstärkaren mellan höger/vänster och se om felet flyttas till andra dörren till att börja med. Isf är det nåt i förstärkaren som är igång även när bilen är avstängd och då får man undersöka detta. Kolla isf att lossa strömmatningen till denna, då bör det givetvis tystna och ett enkelt fix kan vara att starta denna via ett relä när man vrider på nyckeln till första läget osv. För BMW gäller inga reparationer eller djupare felsökningar, endast utbyte, det har bl.a att göra med garantier på utfört jobb osv, därav prislappen. FP |
|
| Ok, då undrar jag bara, var hittar jag förstärkaren? Misstänker att den sitter under någonstans i bagaget men jag har inte hittat den. | |
|
Glömde kommentera om den låter normalt när stereon startas och det gör den inte, för jag hör ändå bruset om jag har låg volym på. Däremot så kan volymen på bruset variera. Ibland när jag öppnar bilen och sätter mig så hör jag bruset i högtalaren och när jag vrider om nyckeln så knäpper till i högtalaren och den blir tyst men sedan kommer bruset tillbaka igen. Det händer också att bruset försvinner helt men när jag använder bilen nästa gång så har det kommit tillbaka. |
|
|
Hej gammal tråd jag vet men har exakt samma problem i min e90 fick du löst det?? //Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.