|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Funkar den behöver man inte titta på den så mycket, utan man kan ägna sig åt skärmen ;) | |
|
Eller bilen i detta fallet? :) -- Markus |
|
| Inte läst igenom hela tråden men varför inte bara köpa en riktig antenn till accesspunkten? Det finns att köpa på de flesta seriösa datoraffärerna, typ dustin m.m. | |
|
Förstår att det känns jobbigt och kanske inte aktuellt, men när det blir lite sommar är det rätt enkelt att bara dra en TP-kabel till garaget, bara gräva en liten slinga. Trådlöst fungerar aldrig riktigt bra, och du får alltid problem. Beroende på vad du har för bredbandsleverantör idag, kan du nog få ett mobilt bredband till bra kurs tills det är aktuellt, många bakar in dem i samma pris. |
|
| Sen om du väl vill ha wireless sen inne i garaget, kan du bara koppla en billig accesspunkt på TP-kabeln inne i garaget, då får du fin mottagning :) | |
|
Visst är det lätt o vara efterklok,skulle väl naturligtvis lagt ner kabel i graven när jag drog in vatten o värme. Men sitter nu på en lina som funkar klockrent men vill köra ett tag till innan man kan utvärdera allt. PS det blev D-link N pryttlar som det skällts om i tråden,fick låna hem detta för test.Installerat på 5min och har kört 1vecka utan kontaktprob. Känns bra nu när det gungar till i björkarna när det kommer mail:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Har du kikat om det finns några nya firmwareuppgraderingar till dlinken? | |
|
Nej jag har inte kikat efter uppgraderingar den stånkar på riktigt bra,har faktist inte tappat uppkopplingen nån gång sen start. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
fredde 7 |
från kjell o company Sweex 85 Mbps över befintligt elnät 85 Mbps HomePlug 2-pack Sweex LC086 Sweex LC085. Slipp dra nätverkskablar genom att omvandla vanliga eluttag till nätverksuttag. Systemet är enkelt att använda (plug & play) och klarar upp till 85 Mbps. Nätverket blir säkert med 56-bit DES-kryptering (frivilligt) och är lätt att bygga ut. Avancerade inställningar går att göra med dator (Microsoft Windows 98SE, 2000, XP och Vista). Efter konfigurationen är systemet oberoende av operativsystem. Levereras med två nätverkskablar. Stöd för operativsystem: Microsoft Windows 98SE, 2000, XP och Vista (för konfiguration) Efter konfigurationen är systemet oberoende av operativsystem. Teoretisk maximal hastighet: 85 Mbps Kompatibel med IEEE 802.3x Stöd för Auto MDI/MDIX |
|
USB trådlösa saken är enkelt att "modda" om till en starkare, fick upp min till 1300m. Behöver en rostfri durkslag/plåthink/parabol, en USB förlängare, borr och fil, kanske tejp också. Gör en fyrkantig hål i saken du nu valde, så att USB förlängaren passar in i hålet, tejpa den stadigt och plugga i den trådlösa USB makapären och plugga kabeln i datorn... rikta in på den starkaste signalen. Hittade en "how to do" på nätet för länge sen och trodde inte ett smack om det, men desperat och tom plånbok samt en massa bråte i garaget testade man med farsans parabolantenn, dock så var det för en lös antenn och USB stickorna har ju knappt någon intern så det blev hela skiten tejpad på parabolen. 100% till 900m och började dala ner till 50% på 1300m sen tvärdog det. |
|
| beror ju på vilken router man har. | |
| beror ju på vilken router man har. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.