|
|
|
|---|---|
| Måste man ta bort ratten om man ska byta kontaktrullen,den som har med multiratten,airbaglampan,farthållaren. | |
| Använd gärna din gamla tråd för ämnet. | |
| Det har du helt rätt i ursäkta. | |
|
om du menar den som sitter bakom tändningslåset så är det enkelt.. bara att ta bort plastkåpan runt ratten kan va lite trixigt att komma åt med verktygen men det går. |
|
|
Om du menar nummer 2: Länk ...så måste airbag och ratt demonteras först. Sedan har jag för mig att kontaktrullen sitter fast i ratten med 3 små skruvar. På senare modeller är kontaktrullen integrerad i ratten men så är det nog inte på en 97a. Glöm inte att koppla ur batteriet och vänta minst 5 minuter innan du kopplar ur airbagen! Koppla inte in batteriet igen förrän airbagen är monterad och ansluten. Kontaktrullen innehåller inga släpkontakter utan en kabel som rullas upp när man vrider på ratten. Det är viktigt att den monteras med lagom många varv upprullade så att man inte drar av den när man svänger fullt åt något håll. Varning: Det är inte riskfritt att hantera airbags. Om du känner dig osäker på hur man gör är det kanske bättre att lämna bort detta jobb till någon som kan. |
|
| Jag får tacka för tipsen. Man blir nästan lite rörd av att man får hjälp så fort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.