|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag tycker det verkar som om E32 är som billigast just nu, att man får väldigt mycket bil för pengarna.. Inte så många annonser här men en hel del på blocket t ex. Den är liksom för gammal för att vara dyr, men för ny för att vara kult om ni förstår mitt resonemang. Jag hade en E28 528i -83 för några år sedan, och jag tycker att det verkar som att dom sakta stiger i pris om de är i fint skick. Och nu är det väl dags för E32, E34 också om några år kanske. En annan "jämförelse" är ju Zündappmopeder som för tio år sedan låg på 3-5 000 kr, men som nu kan vara det dubbla.. Vad anser ni? :) MVH Tengen | |
|
Att E32 inte riktigt kommer följa samma mönster som tidigare bilar eftersom E32 tillverkades i så stora serier , sen är de flesta exemplaren väldigt dåliga och en E32 är mångdubbelt dyrare att renovera upp än en 3.0 tex. , E32 är en 80-tals mardröm av elektronik och elektromekanik som skall renoveras och så var det inte med äldre bilar där det mestadels var grovsmide samt plåt+lack. fina exemlar går säkert upp en hel del i pris. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
E3 190000 exemplar E23 285000 exemplar E32 311000 exemplar Skillnaderna är inte såååå stora så jag håller ABSOLUT INTE med dig wadel, E32 har fördelen att dom är svårare att köra ner och behöver därför inte lika omfattande renovering än vad dom äldre bilarna behöver = även personer med tummen mitt i handen har råd att renovera. E32 är väl värd att satsas på jag är övertygad att det kommer vara svårt att hitta ett fint exemplar för 30-40tkr om några år som i dag är fullt möjligt, köp nu alltså:) Eller åtminstone inom ett par tre år. Helst Alpina B11 3,5, B11 4,0 eller B12 5,0 dom är redan dyra i fint skick. Stephan |
|
|
Även om det är köpläge får jag inte köpa fler för frun :( Men framtida värde kan ingen garantera, men det är roligare att spela på bilar än spela på börsen... Men som investering bör man nog leta efter exemplar med mycket utrustning (750), bra skick och mycket dokumentation. Lågt miltal och få ägare är också bra, ej sönderskruvade och med originalgrejerna kvar är ett krav. Som hobbybil kan man annars köpa den man själv gillar, men då är värdeutvecklingen inte lika säker. För att förutspå framtida utveckling av E32 kan man prova med att kolla äldre 7 serie, och då verkar det inte bli någon vidare utveckling... /Mats J |
|
Scheckheft |
E32 - en youngtimer :) Fina exemplar på begagnatmarknaden är redan sällsynta. I senaste numret av tyska Youngtimer finns ett längre reportage om denna klassiska modell av Luthe. Bara att ladda ner och uppdatera skoltyskan: Länk Mvh Scheckheft |
|
Många olika bud , vi får väll se om 10 år hur det blev. Jag tror som MatsJ att man får titta på E23 och 3.0 för att förutspå hur E32 kommer att bli . Fördelen med 3.0 och E23 är att de inte är så otroligt komplexa , men kom igen om 20 år och reparera en E32 när vi snackar någon av alla otaliga databoxar , vem har ens en lödkolv om 15 år ? vem sitter idag och löder ytmonterat för hand ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Oavsett om det är en M1 eller en E32 så är det som med allt annat - fina, välvårdade lågmilare kostar mer. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Räkna inte med att en 735 -90 med bubbliga skärmar och 33000 mil på mätaren är en investering... en trevlig, rostfri och välservad enägarbil med rätt motor och specifikation kommer däremot inte sjunka i värde om man vårdar den. |
|
|
Ytmonterat går fint att löda för hand, kan behövas lupp eller ett mikroskop samt stadig hand :) __________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.