AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.017

Hur mycket får ni i inbyte för facelift M-sport 120d?

Någon som testat byta in? Får man 200k?
Jag fick 220k kr för min bil mot en bil som kostar 330k kr.

Min bil har rullat 2800mil, 3-d, lagom utr. En av anledningarna varför jag vägrar dra ner min bil under 230k kr på blocket.se
Martin E
@Denis
Tyvärr ska man inte ha så stora förhoppningar på ett bra inbytes pris.
Jag säljer hellre mina bilar privat för ett bra pris.

@More
Jag förstår inte logiken du tar hellre ett bud från handlare på 220 än säljer den för 225Kprivat?
Då har du förlorat 5000 kr !!

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Handlar det bara om 5000:- i den prisklassen är det definitivt inte värt allt besvär med att sälja privat. Särskilt inte när bilmarknaden ser ut som den gör i dagens läge..
Jag kan till viss del förstå att man väljer att ändå sälja privat i fallet ovan. Du har oftast ett helt annat förhandlingsläge om du har pengar i näven och kan skriva under offerten omgående utan någon inbytesbil.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ja det är helt sant!

Men enligt Martin E så verkade 5000:- vara en principsak. Men eftersom Martin är 93 år så kanske han lever kvar i det gamla och tror att 5000:- är en halv årslön.
Martin E
Många övervärderar sina fordon vilket @More gör, hans bil har varit ute för 239 ganska länge.
Se denna Länk är det din?

Jag tror marknadsvärdet på en 3D M sport ochfacelift 2007 med 3000 mil på mätaren ligger privat ligger runt 190000 och hos handlare runt 220 Max!

Martin E
crille82 du kanske gärna förlorar 5000:- genom ett inbyte till bilhandlarn men jag förstår inte vad är besväret att sälja privat ??

Besväret att sälja privat innebär att du måste fotografera bilen, formulera annonstext, sätta ut annons, svara på en massa frågor via mail/telefon, hantera prisförhandlingar, hantera stress/ångest när spekulanter inte dyker upp enligt avtalad tid etc etc. Detta är något som i värsta fall kan ta månader innan man blir av med bilen.

Vissa, däribland jag själv, tycker detta är kul och ser det lite som en sport. Andra avskyr det som pesten.

När det gäller M-paketets betydelse varierar det med bilens ålder, ju nyare bil desto mer värt. Tidigare enligt gröna listan har man kunnat räkna med ca 15kkr upp jämfört med en bil utan.
More:
Vart fick du 220'?

Martin E:
Han har ju blivit erbjuden 220' i inbyte, då är det ganska skit samma om du tycker den är värd 190' eller?
Köpte inte du en snikutrustad -08 nyligen för en del mer pengar?
Sen hur ska han få 225' privat för en bil som du värderat till 190'???

Tycker More gör ju helrätt, inte värt att bråka med köpare för 5'.
Dessutom har han bil ända fram till att den nya kommer vilket är värt endel pengar det också.
Hur många säljer egentligen sin bil privat för att SEDAN beställa den nya?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Hur många säljer egentligen sin bil privat för att SEDAN beställa den nya? "

Alla som inte har huvudet under armen!

Att köpa bil på det sättet är det absolut sämsta sättet att göra affärer. När du sedan har 2 försäkringar, 2 skatter, 2 värdeminskningar att hantera så brukar flertalet få slänga iväg sin första bil till riktigt lågt pris för att klara sin ekonomi.

För övrigt tycker jag att det humor att More som skrek och svor när jag värderade hans bil till 230' fortfarande inte sålt sin bil och nu snarast kommer behöva lägga sig under detta för att bli av med bilen. 'Hut går hem' som det heter.

//Lövet
Jag tänkte lägga ut en lång text men

I rest my case

Martin E
Ja du Lövet du sitter som vanligt på "sanningen" tror du...Ärligt förstår jag inte vad du svamlar om ???

Den sämsta affären är väl om man byter in sin bil måste du väl förstå..

1. Du kan sälja den privat för ca 20% högre pris och både du och köparen kan göra en bra affär genom att gå bakom ryggen på bilhandlaren.
(Personligen vart jag erbjuden 55 för min bil i inbyte såde den privat för 64)

2. Du får ett klart sämre finansierings alternativ med högre ränta om du använder bilen som inbyte.( jag fick ett klart bättre finans alternativ när jag kom med casch )
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Martin: Vart har jag skrivit något som du överhuvudtaget försöker svara på i ditt sista inlägg?

Dina kommentarer är helt obegripliga.

//Lövet
Danne10
E61 530d Touring
Hej,

jag har en 120d Le-mans från M-sport kampanjen, stora fälgarna, radio pro, komfort, ad, USB. Jag fick 220.000 i inbyte på BMW i Danderyd, då har jag tyvärr något repade fälgar, en lackskada på bakskärmen. Jag var spekulant på en 335 Coupe.

Jag var förvånad, trodde den skulle landa runt 200..

// Danne
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bra betalt måste jag säga! Hur mycket rabatt skulle du i så fall få på 335an?

(Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna...)

//Lövet
Du skriver om du säljer din bil privat för att senare gå din handlare så uppkommer problemet med att man har" 2 försäkringar, 2 skatter, 2 värdeminskningar" samtidigt.

Vad får du det ifrån? så fort du säljer din bil och ägarbytet registreras så får du pengar åter både från FB och VV.
Säljer du privat får du bättre betalt dessutom har du casch i handen vilket gör att du kan få ett bättre pris.

Ganska självklart ! eller hur ?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Martin E: Du läser min text helt fel.

Det jag menar är att om du INTE säljer din första bil innan du köper nästa (vilket är korkat men många gör så) så uppkommer problematiken med extrakostnader vilket gör att många tvingas sälja sin första bil i all hast och väldigt billigt för att klara sin ekonomi.

//Lövet

Lövet>> Jag förstod dig rätt, men du hade faktiskt ett syftningsfel i ditt inlägg.

----------------------------------------------------------------------------------
"Hur många säljer egentligen sin bil privat för att SEDAN beställa den nya? "

Alla som inte har huvudet under armen!

Att köpa bil på det sättet är det absolut sämsta sättet att göra affärer.
----------------------------------------------------------------------------------

Fridens!

/Jakob
Lite mycket fokus på bara inbytespriset här tycker jag. Precis som Lövet är inne på är det ju den slutliga mellanskillnaden som är intressant. Får man bra för inbytet, blir ju rabatten på den nya mindre och tvärtom.

Men det bästa är ju naturligtvis att inte ha något inbyte alls.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.