AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
629

Byta tätningarna/listerna runt bakrutorna? Hur göra?

Ko
128
Kotchak
e30 320 Coupe -86

Hej! bilen är en e36 328 coupe

som topic lyder, hur byter jag tätningarna/listerna där bak runt rutorna? hur sitter dem? är dem fastlimmade? jag är en lekman inom området så jag hade uppskattat om ngn vänlig själ ville guida ev. beskriva hur man går tillväga o bytar dem.

här är bild på mitt problem --> Länk - bild 2 --> Länk

mvh

pu
547
puiu
330i-03
glasmästaren kan fixa det.
IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
dom där byter du enkelt själv. Har gjort det på min. Det enda som är jobbigt är att få bort limresterna från gamla listen.

Du skruvar bort bakrutan och drar loss innerlisten. Den är bara ditklämd. Den man ser i springan bakom rutan. Andra listen som sitter i nederkant är limmad och kommer troligen gå sönder när du drar loss den och så kommer du får pilla bort limrester i 2 timmar innan det blir rent och fint för den nya listen som du bara sätter dit. Sitter limgrejer på så det är bara sätta dit den.

Rutan måste bort, annars är det bara köra på.
IM
132
IMFA
Något som jag undrar är hur man byter ut listerna runt bakrutan, inte sidorutorna som du har länkat till. Det skulle vara intressant
Ko
128
Kotchak
e30 320 Coupe -86

mkt snällt IMFA
tack för infot.

föressten vart köpte du listerna? Bmw? kostar?

mvh
IM
132
IMFA
köpte dom på bmw ja. kostade lika mycket båda två. 82kr + moms så strax över 100kr styck. Lätt värt då man slipper dom där gamla fula gummiresterna.

Vore bra om man blev av med dom på bakrutan med! Verkar dock krångligare att byta där.
Ko
128
Kotchak
e30 320 Coupe -86

hur skruvar man av sidorutorna bak ?
IM
132
IMFA
Här finns en guide men för att se bilderna så måste du regga dig. Länk

Rutan sitter i bakkant vid haklåset och vid övre delen av säkerhetsbältet så man måste riva lite plast för att komma åt. enkelt dock!
Ko
128
Kotchak
e30 320 Coupe -86

Tack så mkt IMFA! mkt snällt av dig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.