|
|
|
|---|---|
|
här har ni några ord för mina senaste 40minuter ***** **** ** BIL låsmekanismen som inte pallar lite minus grader?! nu är hela handtagets relaget till förardörren pajj så jag varken kommer ut eller in plus att låset gick södner på vänster bakdörr så den går inte att stänga eller låsa eller nått så den står öppen nu...... YEY Vad ska jag göra? låta bilen stå mitt öppen bakdörr hela natten (om den nu står kvar imorrn dvs) och be nån hålla in bakdörren i resa till närmsta verkstad imorgon om det nu existerar några öppnade verkstäder imorrn? Det här krossade mina planer för en m5 e39 till sommaren iaf jävla bajs kvalite. Trist. | |
|
Några snabba tipps: Först, är du säker på att mekanismen är sönder? Jag hade ett liknande problem som berodde på att det var fukt i låsmekanismen och den fastnade i öppet läge. Värme och sedan en smörjning fixar det. Kolla även att dörren inte har frusit fast, kan sitta som berget och då känns det som om låsanordningen inte fungerar. Värme bör fungera som en tillfällig lösning i båda fallen.. |
|
|
Bakdörren: jag låste upp o skulle ta ut en påse.. öppnar dörren och ja tar påsen och stänga dörren.. den går inte att stänga... frustread i kylan dunkar jag den 20gånger o nej den vill inte stängas så jag hoppar in och trixxar med lås knappen o dörrhandtaget men icke! känner på låset och gemför med höger bakdörren o ja det är inget motstånd i det alls låset är helt slappt så förmodligen någon vajer som gått av? Förardörren: öppnar dörren var lite fast frusen... men fick upp den utan problem.. glömde nå väl starta bilen o började värma upp den sen skulle jag gå ut o ja ut ur förar dörren var svårare men det gick efter några försök... så jag gick ut o trixxa lite med bakdörren utan framgång och sen hoppade jag in i bilen frustreraad o värmde händerna ja då kom jag inte ut ur förar dörren igen o slet o slet i dörröppnar o drog ner rutan o försökte öppna utifrån men icke... och till slut bröt jag sönder hela döröppnar innefrån... Slutsats: båda dörrarna är fuckt up Positivt: förardörren är låst o ingen kommer komma in.. Negativt: bakdörren är tok lös och vinden kommer in om den så vill. |
|
|
Ajdå, det lät lite värre... Inte så mycket att göra då... :( |
|
|
Om vajern frusit fast i öppet läge bör det ju känna som om vajern är av (angående bakdörren). Förardörren låter ju som något liknande med tillägget att du dragit sönder handtaget (sista biten), den biten kostar ca 300 kr på bmw och går relativt lätt byta ut själv. Skruva loss handtaget (det är inre vi snackar om väl?) och kolla hur det ser ut där Länk |
|
| David önskar det kunde bli mek själv men har ingen möjlighet att stå någonstans förutom utomhus i 15minus... och det håller inte. Måste försöka hitta en verkstad som har öppet imorrn så dom iaf kan fixa bakdörren sen får man väl lämna in den på bmw när alla röda dagar är över. | |
| Rent teoretiskt... hur kommer bmw eller annan bilverksta gå tillväga för att öppna min dörr som varken går att öppnas in eller utifrån? Dörrsidan blir svår att ta bort med dörren stängd... | |
|
Hej! Hade precis samma problem som du med min E39:a. Länk Handtag fastnade, låsmekanismer vägrade o svordomar haglade. Allt beror på fukt och kyla i kombination med varandra, Jag ställde in min bil i mitt varmgarage ihop med en luftavfuktare i ett par dagar. Problemet återkom aldrig efter detta! (Kan även meddela att min Mondeo nu börjat låsa sig själv när det är minusgrader. Detta oavsett om bilen är igång eller inte...spännande! Får nog plocka ut cabben ur garaget o utsätta Mondeon för lite torr värme under några dagar istället. Problemet är nog borta sedan. Hoppas jag.) /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
| Jag hade två st A6:or tidigare (-98 & -03) som höll på precis likadant när det blev minusgrader ute. Man fick hålla i dörrarna inifrån när man körde (!) men det släppte efter att det började bli varmt i kupén. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.