AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.103

I-drive fungerar ej på E61:a!

Hej!

Har en 530d Touring av modell 2005! Bilen har stått i garage några dagar och idag när jag tog ut den så fungerar ej I-driven alls. Den är helt totalt stendöd.

Vad kan jag göra? Har kollat så att säkringarna är ok.

Går det att göra någon reset eller måste bilen in till BMW för kontroll?

Tack på förhand!

Mvh/530d_Touring

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Helt svart display och ingen radio mm men bilen fungerar ok i övrigt?

Det händer i min bil ibland. Nästa gång jag startar är det ok igen (under förutsättning att bilen har gått ned i "sleep mode" eller vad det kallas). Det började efter en mjukvaruppdatering i samband med goodwill-reparation, men det tog ett tag innan jag insåg sambandet eftersom det händer sällan.

Jag skall in för uppdatering av mjukvara nästa vecka, sedan får vi se om det blir ok.

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Prova med contr-alt-delete. Tror man trycker in volymknappen samt ejektknappar för cd samt dvd. Sök på skum idrive tror det står där MVH Stefan.
Hej!

Har testat CTRL+ALT+DEL utan lyckat resultat, har även gjort batteri reset (strömlös bil i 20 minuter).

Någon som vet vilken säkring som styr I-drive displayen? Har kollat säkringen för instrumentkombination + controller men de var hela.

Får invänta svar ifrån Mats ang om problem försvinner efter att han uppdaterat mjukvaran i sin bil.

Tack på förhand!

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
CTRL+ALT+DEL som Sim tipsade om i annan tråd fungerar inte på min bil.
Däremot fungerar det alltid efter att bilen gått i "sleep mode" efter c:a 20 min. Så det verkar som du har något annat fel än en instabil mjukvara.

Detta hände ytterst sällan tidigare men nu inträffar det ungefär en gång i veckan.

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.