AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.378

"Nervösa" mätarnålar, mätarhus e90

Danielsson
Mitt första inlägg här på autopower, verkar inte hitta någon tråd om detta.
Bilen: en 325i 06.

Samtliga mätarnålar i instrumentet förutom tankmätaren
beter sig återkommande lite "nervöst" eller hur man ska förklara det.

Dvs de ligger inte stilla vid jämn hastighet, resp jämnt varvtal
ekonomimätaren lever också den sitt eget liv.
Varm som kall bil eller väderlek verkar inte spela någon roll.

Det jag kommer att tänka på är om det kan finnas någon utsatt ärgad kontakt/givare eller liknande?
Man tycker att instrumentet inte skulle lämna in på en två år gammal bil..

Tacksam för svar.
pu
547
puiu
330i-03
du har garanti på bilen!
Har samma på min varvräknare.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Ja varvräknaren flyter liksom inte upp på min när man varvar... Utan den hackar lite smått.
Skit skumt.

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Inte säkert att man har garanti kvar på en 06:a... Hänger på när den är utagen!
Och man har ju bara 2 års nybilsgaranti.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det går att söka goodwill hos Gen.ag. på vissa ting som är elektronikrelaterade, ny prgvara gör en del. Hade du dessa problem när det var varmt ute? Då kan det vara något som kan hänga ihop med låg spänning, mät spänningen på batteriet eller köp en ctek på clas ohlsson och ladda batteriet fullt.
Mvh
Asken
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, underskatta inte möjigheterna att få saker åtgärdade på Goodwill. Jag fick nyligen min kupéfläkt bytt på Goodwill, trots att garantin gick ut ett drygt halvår tidigare, eftersom den "kvittrade".
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Biltillverkare som är måna om sina kunder samt haver kvalitetsprodukter har goodwill. Skriftlig instruktion till den auktoriserade verkstaden eliminerar pladder, tillika är väldigt tydligt på att haver de icke åtgärdat problemet kunden upplever har de inte löst uppgiften och då kan man hänvisa till det militära, gör om!:)
Mvh
Asken
Danielsson
Nybilsgarantin gäller inte längre tyvärr, uttagen 0604.
Ska undersöka möjligheten o ta det på Goodwill.

Asken: Jag ska kolla batterispänningen, tack för tipset.
Har tyvärr inte kommit fram till under vilka omständigheter det uppstår,
det inträffar bara då och då.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Sedan 1/4 2005 gäller tre års reklamationsrätt, enligt Konsumentköplagen (1990:932) Länk
Kan du som konsument visa, att felet beror på fabrikationsfel eller konstruktionsfel (och alltså inte på slitage eller onormal användning/hantering) är leverantören skyldig att avhjälpa felet utan kostnad för dig.
BMW har för övrigt utsträckt nybilsgarantin till 3 år numera, men jag vet inte om det börjat gälla när din bil levererades.
54
138
540E34
Seat Leon Cupra 5F DSG -14
Hur ska han bevisa för BMW att felet har funnits från början? Du missade den delen i texten.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Danielsson: Om du såsom kund nyttjar din auktoriserade verkstad så bygger du en bra relation till de. Ju oftare de känner igen dig, desto mindre behöver du anstränga dig utan meddela dig i huvudsak skriftligen så blir det såsom jag resonerar, proffs skriver till proffs....

Om inte annat, du kanhända är lite spänd själv så spänningarna påverkar synen? Har inträffat mig och det botas enklast med en grosshandlargrogg:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.