|
|
|
|---|---|
| Hej.Ska vaxa min z3a undrar vilket vax ger bäst resultat? | |
| Det är inte vaxet som ger resultat, det är underarbetet. Men ett vax jag tycker har bra hållbarhet är 3Ms högglansskydd. | |
|
Precis, förarbete! Jag använder gärna Sonax Proffsvax! Less is More |
|
| Sonax är en produkt som även jag trivs med, men om man använder deras "proffs" produkter som jag antar är de i svarta lite större flaskor så är de tillverkade för att användas med maskin. Använder själv dessa tilsammans med polermaskin och är riktigt nöjd med resultatet. Det gäller bara att få bilen riktigt ren först. Brukar använda Bergoxal (syra) först för att få bilen ren, sen lack rengörning och wax. Lägger man på med maskin och tar bort med microfiberduk brukar det gå ganska snabbt. | |
AeroX |
Vax efter smak och tycke... Jag tycker ett vax ska vara lätt arbetat och ge ett bra resultat...en kombo av båda mao:) Använder alltid Autosmarts Mirror image... ger ett sjuk bra resultat..är lättarbetat och drygt..:) Lämnar inga rosor osv... Använd en cyklon maskin (deubbel trissig) lagom hårda trissor...och sen ere bara köra...när man kört hela bilen tar man en MF duk och torkar av ...vips klart:) Ger bra glans och lyster... och är hyffast hållbart...så länge man tvättar rätt och ofta dvs inte använder avfettning..:) |
|
Hej! Jag läste om polering av lacken Länk och försökte hitta proffsprodukterna från Sonax som fanns beskrivna där, men kunde inte hitta motsvarande på Sonax hemsida. Vad motsvarar Cleaner, WaxPolish och Wax i Sonax proffssortiment på deras hemsida? |
|
| Är det någon som använder diamantvax på sin Z3? | |
| Jag håller med AeroX. Mirror Image är bra. Man får en grymt fin yta och gör man ett bra underarbete så blir det lysande. | |
|
Vad anser ni om flytande vax som man sprayar på en våt yta? Jag får det inte att bli riktigt bra. När jag skulle eftertorka med en duk blev det bara väldigt smetigt och det slutade med att jag tog till högtrycken. Jag kanske lägger på för mycket. Bimmern: Länk |
|
|
Jag har använt Sonax med gott resultat. Sprayade på våt yta och torkade med syntetiskt sämskskinn. Det blev inte alls kletigt. |
|
| Jag har använt Turtle Wax it Wet eller vad det hette. Jag kommer nog inte lägga pengar på den produkten igen, kanske nån annan. | |
| diamantvax | |
|
Jag undrar en sak. Vad är skillnaden på Autosmarts Skandinaviskt Hårdwax OCH Autosmarts Hardwax Protector? På www.pingens.se hemsida så säljer de Skandinaviskt Hårdwax men kollar man Smartabs Hemsida så finns inte den produkten...varför inte? Men nåt som heter Hardwax Protector finns. Denna produkt ska tåla avfettning och ska ha ett långtidsskydd. Nån som vet? Har nån testat? |
|
|
Om du vill ha lång hållbarhet rekomenderar jag Fire Glaze lackförsegling. Väldigt lättarbetat och med grym glans! Använder man en polish/wax så rekomenderar jag starkt att lägga på en hårdvax alt. en lackförsegling efter annars är moment 1 och 2 (avfettning/tvätt samt polering) nästan ogjort arbete... |
|
|
Lahega nr 36 eller som det nu heter 95an goldem vax är sinnesjukt bra och lätt jobbat. Läggs på med en svamp utan schampoo och torkas av med en Microfiberduk!! Grymt resultat helst efter en polering. Mvh christoffer |
|
|
Sonax flytande hårdvax (har fått bäst i test tidigare om det skulle va tryggt) jag kör det o främst för att det är sjukt lätt att jobba med, finnas överallt, bra pris. Sonax är ett äldre märke, jag gillar allt som funnits länge på marknaden, ger att bra intryck. Förstår egentligen inte alla 1000-tals diskussioner om vilket man skall välja, som att skapa trådar om vilken hårschampo eller deodorant man ska köpa, så jäkla stor skillnad är det INTE på vax o vax, de fyller alla sin funktion. Viktiga är att man tar hand om bilen, tvätta den, vaxa den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.